کد خبر: ۶۲۸۱
طی مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

خادمان و پیرغلامان هیئت مذهبی قمر بنی هاشم (ع) جوانان گیلانی مقیم بندرعباس تجلیل شدند

آیین تجلیل از خادمان و پیرغلامان هیئت مذهبی قمر بنی هاشم (ع) جوانان گیلانی مقیم بندرعباس با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در مسجد سلمان شهر بندرعباس برگزار شد.
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در آیین تجلیل از خادمان و پیرغلامان هیئت مذهبی قمر بنی هاشم (ع) جوانان گیلانی مقیم بندرعباس گفت: خدمات و فعالیت‌های خادمان در موکب‌ها در ماه محرم و صفر، به عنوان حرکت‌های خداپسندانه و امام حسینی و زینبی در خاطر مردم بندرعباس و استان هرمزگان ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)؛ آنچه تا کنون اسلام را حفظ کرده است محرم و صفر است. هیئات مذهبی به صورت خودجوش به میدان آمده و تلاش کردند با برنامه ریزی، نظم و انسجام، یک حرکت حسینی را شکل دادند و در طول تاریخ اسلام، آن را حفظ کرده و این حرکت، همواره رو به رشد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز مرهون نهضت حسینی است، به عبارتی، این انقلاب برگزفته از قیام سرخ اباعبدالله الحسین (ع) است و این جزو باور‌ها و اعتقادات همه ما مردم ایران است که انقلاب اسلامی بدون پشتوانه نهضت امام حسین (ع)، امکان پیروزی نداشت و بعد‌ها نیز در مسیر حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، مرهون همین قیام حسینی است.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت انقلاب اسلامی ایران به قیام اباعبدالله الحسین (ع) گره خورده است و این دو جدایی ناپذیر هستند. این رمز استمرار و تداوم انقلاب اسلامی ایران است. اگر دشمنان موفق شدند نهضت حسینی را از انقلاب اسلامی جدا کنند می‌توانند ادعا کنند که انقلاب اسلامی حامی ندارد. اما تا زمانی که هیئات عظیم مردمی و جریانات دینی و مذهبی برخاسته از بطن جامعه، پشتوانه انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه تاکید کرد: جریاناتی که در قالب اغتشاشگر و آشوبگر هر چند سال یک بار همچون قارچ رشد می‌کنند و پس از گذشت چند روز خودنمایی، از بین می‌روند؛ لذا باید قدردان انسجام و سبک زندگی حسینی و زینبی هیئات و تشکل‌های مذهبی باشیم و مورد اهتمام و توجه همگان قرار گیرند.

ارسال نظر