کد خبر: ۶۳۴۷
در نشست مستندسازان استان اردبیل مطرح شد

حمایت جدی از هنرمندان استانی و توجه به زیست بوم استان‌ها

در نشست مستند سازان استان اردبیل، حمایت جدی از هنرمندان استانی و توجه به زیست بوم استان‌ها مورد تاکید قرار گرفت.
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷


حمایت جدی از هنرمندان استانی و توجه به زیست بوم استان‌ها

به گزارش پایگاه خبری نهضت، با حضور امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، علیرضا حسن‌زاده، دبیر کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، امیرعباس شهدوست، مدیر دفتر هنر‌های تصویری معاونت راهبری استان‌ها، وحید شاهی، مسئول استان‌های مرکز مستند سوره و جمعی از کارگردانان و مستندسازان، « فراخوان حمایت از تولیدات مستند و شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با آن » مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه رجبی - رئیس حوزه هنری استان اردبیل - با اشاره به روند تهیه سند زیست بوم، گفت: تمرکز موضوعی حوزه هنری استان اردبیل ، پرچمداری هویت ایرانی و شیعی در منطقه قفقاز و آناتولی است؛ لذا حوزه هنری از طرح‌های هنرمندان به ویژه در زمینه فیلم مستند در گستره این موضوع حمایت خواهد کرد.

علیرضا حسن‌زاده - دبیر کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل - نیز ضمن دعوت از هنرمندان برای تولیدات فاخر و ارزشی با موضوع ایثار و شهادت گفت: دبیرخانه کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل آماده همکاری با هنرمندان بخش فیلم مستند با موضوع ایثار و شهادت و ابعاد مختلف روایی دفاع مقدس بوده و حمایت‌های لازم از این طرح‌ها را به عمل خواهد آورد. در همین زمینه و پس از اینکه سال گذشته فراخوان حمایت از فیلم کوتاه منتشر و استقبال خوبی هم از آن شد، در سال ۱۴۰۱ دفتر هنر‌های تصویری معاونت راهبری استان‌ها با همکاری مرکز مستند سوره کار گروه مستند استان‌ها “کاما” را تشکیل داده و فراخوان حمایت از مستند‌های استانی منطبق بر زیست بوم هر استان را منتشر کردند.

اسحاقی نیز افزود: بر همین مبنا قرار شد جلسه هم اندیشی با حضور مسئولین مرکز و هنرمندان مستندساز استان در جهت تبیین بهتر و بیشتر مفاد فراخوان و چگونگی ارائه طرح‌های پیشنهادی برگزار شود.

در این جلسه امیرعباس شهدوست - مدیر دفتر هنر‌های تصویری معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری - ضمن ارائه گزارشی از روند تشکیل گارگروه مستند استان‌ها در خصوص اولویت‌های موضوعی و نحوه ارائه طرح‌های پیشنهادی و چگونگی حمایت از این طرح‌ها و شیوه‌نامه‌های مورد نظر مطالبی را بیان کرده و اولویت اصلی را طرح‌های منطبق با سند زیست بوم مراکز استانی اعلام کرده و گفت: استان اردبیل هم از لحاظ سوژه و هم از لحاظ هنرمند و مستندساز دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی بوده و انتظار داریم طرح‌های بیشتر و بهتری را از طرف هنرمندان این استان شاهد باشیم.

همچنین وحید شاهی - مسئول استان‌های مرکز مستند سوره - با بیان اینکه رویکرد جدید مرکز مستند ، تمرکززدایی و گفتمان فرا تهران است، حمایت عملی و جدی از هنرمندان استانی و طرح‌های مبتنی بر زیست بوم و مسایل بومی استان‌ها را از اولویت‌های اصلی مرکز مستند سوره دانست و اعلام کرد: هیچ‌گونه محدودیت زمانی در خصوص ارسال طرح‌ها وجود ندارد و این طرح فراخوان حمایت از مستند‌های استانی علاوه بر امسال در سال آتی نیز اجرا خواهد شد.

وی گفت: از همه هنرمندان و مستندسازان استانی دعوت می‌شود با ارائه طرح‌های خود در جهت معرفی هر چه بهتر مفاخر ملی و قهرمانان عرصه جهاد و شهادت و قابلیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان خود و همچنین با پرداختن به مسایل و مشکلات موجود در کنار ارائه راهکار‌های کارشناسی شده گامی مثبت در راه اعتلای استان و منطقه خود بردارند.

در ادامه برنامه هم تعدادی از کارگردانان و مستندسازان استان اردبیل پرسش‌ها و مطالب مورد نظر خود را در جهت هر چه بهتر عملیاتی شدن این فراخوان ارائه دادند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار