کد خبر: ۶۴۰۱
رییس‌ تبلیغات اسلامی قشم تاکید کرد

ماه ربیع الاول، فرصت خوبی برای بازخوانی الگوی نبوی است

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه ماه ربیع الاول ماه وحدت و همبستگی مسلمانان است گفت: ارتقاء فرهنگی و پیشرفت اقتصادی در گرو وحدت و اتحاد مسلمانان است، وحدت و همبستگی و دوری از تفرقه و نفاق از تاکیدات مهم دین اسلام است و باید بیش از پیش در این راستا تلاش کنیم.
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

به گزارش پایگاه خبری نهضت ، حجت الاسلام احمد غلامی -رئیس تبلیغات اسلامی قشم - در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: ماه ربیع الاول، ماه بهار است، خداوند در این ماه، نگاه ویژه ای داشته است. با تولد پیامبر اعظم(ص) همه برکات، هم قرآن و هم فطرت متولد شد و همه فضیلت ها با او به اوج رسید.

وی با بیان اینکه ماه ربیع الاول ماه خاصی است و این الگو که بعنوان مدینه النبی شناخته می شود در علم، معرفت ، عقل ، تدبیر، عزت و شکوه، مثال زدنی است، گفت: ماه ربیع الاول فرصت خوبی است که جامعه ما یکبار دیگر، الگوی نبوی را بازخوانی کند.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به اینکه ماه ربیع‌الاول، ماه ولادت امت اسلامی نیز هست تصریح کرد: در آغاز این ماه، هجرت پیامبر به مدینه انجام شد که از بزرگترین رخدادهای تاریخ بشر است. کسی که سفره‌دار رافت الهی شد،‌ امیرالمومنین علیه‌السلام بود  که در لیلة‌المبیت چنین اقدام بزرگی را انجام داد. هجرتی که زمینه ساز ساخت امت اسلامی شد. امتی که با مقاومت مثال‌زدنی در چالش‌های گوناگون و با اراده مردم ساخته شد. این امت با نماز و مسجد آغاز شد و اولین نماز جمعه نیز به امامت خاتم‌انبیاء در این ماه و با ورود به مدینه برگزار گردید.

وی با بیان اینکه ربیع الاول ماه شادی اهل بیت عصمت و طهارت و ولادت داناترین مخلوقات خداوند و برترین آنها و سرورشان و نزدیكترین آنها به خداوند است که هدیه خداوند به ماست، افزود: براساس انچه به ما روایت شده است؛ شب اول ماه ربیع الاول شبی است که مولای متقیان در بستر رسول الله خوابید تا رسول خدا از حمله تمام طوایف عرب در امان بماند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به اینکه ماه ربیع الاول، ماه وحدت و همبستگی مسلمانان بوده و ارتقاء فرهنگی و پیشرفت اقتصادی در گرو وحدت و اتحاد مسلمانان است گفت: وحدت و همبستگی و دوری از تفرقه و نفاق از تاکیدات مهم دین اسلام است و باید بیش از پیش در این راستا تلاش کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار