کد خبر: ۶۴۶۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک:

برخورداری امت اسلامی از حق وتو در گرو وحدت مسلمانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین قائدی گفت: وحدت واقعی زمانی شکل می گیرد که کشورهای اسلامی دست به دست هم بدهند.
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام والمسلمین یونس قائدی گفت: اگر تمدن اسلامی به خوبی شکل بگیرد مهمترین ویژگی قبل از آن وحدت بین مذاهب است.ادامه حیات عزتمندانه مسلمین در همه قرن ها تا به امروز در گرو وحدت بوده و هست.

وی افزود: وحدت از منظر قران کریم راهگشاست، مورد قبول همه مذاهب اسلامی است و اگر قرار است دشمن را بترسانیم باید نیروهای ما در کنار هم، وحدت و اتحاد داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک اظهار داشت: قریب به ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مسلمان در جهان زندگی می کنند و ۵۷ کشور اسلامی را در خود جای داده اند که بیشتر آنها در آفریقا و آسیا هستند.از آنجا که مسئله اتحاد فقط برای مسلمانان نیست ولی متاسفانه کشورهای اسلامی کمتر به این مسئله می پردازند و فقط جمهوری اسلامی ایران است که به اصل این مسئله تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف باعث از بین رفتن مسائل استراتژیک خواهد شد.وحدت واقعی زمانی شکل می گیرد که کشورهای اسلامی دست به دست هم بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین قائدی توسل به قرآن کریم و نبی مکرم اسلام (ص) را از مهمترین راههای وحدت بین مسلمان دانست و بیان داشت: دشمن می داند که اگر وحدت واقعی کلمه اتفاق بیفتد، نمی تواند با مسلمانان مبارزه کند.امروزه اگر مسلمانان وحدت یکپارچه داشتند قدرتمندترین حق وتو را امت اسلامی داشت.

وی تصریح کرد: در شهرستان بستک شیعه و سنی به کوری چشم دشمنان با هم و در کنار هم زندگی می کنند و وحدت یکپارچه ای در این منطقه پابرجاست.

امام جمعه شهرستان بستک در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: از خدمات شبانه روزی برادران نیروی انتظامی که حافظان امنیت هستند تقدیر و تشکر می کنم.

وی در پایان کارهایی که مخلان نظم و امنیت انجام دادند و هتک حرمت به اموال عمومی و مساجد را محکوم کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار