کد خبر: ۶۶۲۹
برنامه‌های هفته وحدت قشم؛

مراسم «آیین برادری» در حوزه علمیه اهل سنت قشم برگزار شد

حجت الاسلام غلامی گفت: همایش ها و مراسمات هفته وحدت با مشارکت شیعه و سنی در حال برگزاری است و شاهد روابط خوب شیعه و سنی در این شهرستان هستیم.
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام محمد غلامی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در ایام وحدت گفت: همایش های هفته وحدت با مشارکت شیعه و سنی و اغلب با میزبانی اهل سنت در حال برگزاری است و ارتباط بسیار خوبی بین روحانیون شیعه و سنی و مردم در این شهر وجود دارد.

وی با اشاره به تشکل حامیان مقاومت گفت: ۳۰ نفر از روحانیون انقلابی اهل سنت عضو آن هستند یک سالی می‌شود که تشکیل شده و در مناسبت های مختلف در برنامه های ملی و مذهبی فعالیت دارند.

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء قشم افزود: بسیاری از اهل سنت در ایام محرم و صفر نیز پای کار هستند و در مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام شرکت می کنند و بر سر در منازل خود پرچم سیاه می زنند و همانند شیعیان نذری می دهند و در ایام اربعین نیز تعدادی از اهل سنت برای زیارت اربعین مشرف شدند؛ همچنین در این شهر تعدادی از خواهران اهل سنت متقاضی برگزاری موکب و هیئت در این شهر شدند.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: در ایام میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) جشن ۱۲ ربیع در مساجد اهل سنت برگزار شد. همچنین همایش های تخصصی در دانشگاه با حضور شیعه و سنی برگزار شد و از دیگر برنامه ها، مراسم آیین برادری است که در حوزه اهل سنت برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات قشم برگزاری مسابقات فوتبال و اردوهای تفریحی در هفته وحدت را نیز از دیگر برنامه های این ایام با سعادت عنوان کرد و گفت: اهدای بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند اهل سنت با تهیه و توزیع هزار پرس غذا در ایام وحدت توسط اهل سنت از دیگر برنامه هایی است که در ایام وحدت برگزار می شود.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه اهل سنت قشم ۵ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند ابراز داشت: در هفته وحدت خانواده های شهدای اهل سنت نیز مورد تکریم قرار می گیرند.

وی با اشاره به رابطه خوب بین مردم شیعه و سنی این شهرستان یادآور شد: اهل سنت به سازمان تبلیغات و روحانیون شیعه اعتماد دارند و بین مردم رابطه خوبی برقرار است و با وجود برنامه هایی که تعدادی از غیربومی ها برای اغتشاشات در این ایام داشتند، اهل سنت به هیچ وجه از آن ها حمایت نکردند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار