کد خبر: ۶۶۶۰

وحدتی که امام محله بین شیعه و سنی ایجاد کرد

با تلاش امام محله در روستا‌های اهل سنت و برگزاری نماز جماعت این روز‌ها وحدت بزرگی بین اهالی شیعه و سنی منطقه ایجاد شده است.
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

به گزارش پایگاه خبری نهضت، از ۵ سال پیش تا امروز حجت الاسلام بهنام یونسی امام روستای حور در شهرستان نمین استان اردبیل فعالیت‌های فرهنگی و جهادی خود را آغاز کرده است. اما محیطی که او فعالیت می‌کند با مابقی محیط‌ها کمی متفاوت‌تر است.

در روستای حور که حاج آقا یونسی مستقر شده و علاوه بر آن در روستا‌های اطراف نیز برخی از اهالی اهل تسنن هستند و این ماجرا موقعیت ویژه‌ای را مقابل پای این روحانی جوان قرار داده است.

وحدتی که امام محله بین شیعه و سنی ایجاد کرد

شرکت در مراسم مذهبی اهل تسنن 

یکی از کار‌های اثرگذاری که حاج آقا یونسی انجام داده و شاید بتوان رمز پیروزی او دانست ارتباط مستقیم با اهل سنت و اهل تشیع حاظر در محله هست.

حجت الاسلام یونسی در این باره می‌گوید: تمام سعی و تلاشم را کرده ام تا با حضور در مراسمات مذهبی و جلسات ختم برادران اهل سنت حلقه ارتباطی با این عزیزان را محکم‌تر کنم. حتی به دیگران هم مدام  توصیه می‌کنم تا در برنامه‌های آن‌ها شرکت کنند.

حجت الاسلام یونسی هرساله در هفته وحدت با همراهی جمعی از مردم شبی را به دو روستای اهل سنت مجاور می‌روند و نماز مغرب را در روستای رَز برگزارمی کنند.

او می‌گوید: وقتی برادران اهل سنت مراسم مولودی خوانی دارند و یا جشن برگزار می‌کنند سعی می‌کنیم در این مراسم‌ها حضور داشته باشیم. یک برنامه ریزی دیگری هم کرده ام، نماز عشاء را به روستای تیغیه می‌روم و نماز را آنجا اقامه می‌کنم.

حاج آقا یونسی می‌گوید: در ایام وحدت سال گذشته با وجود اینکه هوا خیلی سرد بود و برف سنگینی هم باریده بود تصمیم گرفتیم با اهالی روستای حور چند کیلومتر راه را پیاده به روستا‌های اهل سنت رفتیم و شبی خاطره انگیز در مراسمات هفته وحدت را رقم زدند.

سر زدن حجت الاسلام یونسی به این دو روستای اهل سنت منحصر در ایام وحدت نیست و پنجشنبه هر هفته را به صورت خودجوش نماز مغرب را در یک روستا و نماز عشا را در روستای دیگر برقرار می‌کند تا فرصتی برای دیدار و تعامل با مردم اهل سنت این دو روستا و حل مشکلات آن‌ها داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در برنامه‌هایی که در روستای اهل سنت برگزار می‌شود از مسئولین نیز دعوت می‌کنیم  تا برای رسیدگی به مشکلات اهل سنت پای کار بیایند اضافه کرد: با رفت و آمد در روستا‌های اهل سنت علاوه بر حل مشکلات آن‌ها رابطه خوبی بین ما برقرار شده و به دلیل حضور مستمر در بین اهل سنت، برخی از فتنه‌ها که به خاطر رفت و آمد تعدادی از سلفی‌های اهل سنت شرق کشور در حال ایجاد بود خنثی شد. با همین ارتباط صمیمانه‌ای که برقرار کردیم اتفاق‌های خیلی خوبی در حوزه وحدت بین شیعه و سنی در منطقه رخ داد.

وحدتی که امام محله بین شیعه و سنی ایجاد کرد

رسیدگی به خانواده‌های نیازمند اهل سنت

حجت الاسلام یونسی به خانواده‌های نیازمند اهل سنت نیز رسیدگی می‌کند و در صورتی که مشکلاتی داشته باشند برای حل مشکل در صورت نیاز به اداراه‌های مربوطه هم می‌رود و پیگیر کار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام علی یونسی اهل سنت و شیعیان این منطقه رابطه بسیار خوبی با همدیگر دارند وجود روحانیت در این روستا‌ها در وحدت شیعه و سنی تاثیر گذار است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر