کد خبر: ۶۷۲۸
سخنی از پیرغلامي كه آسماني شد؛

ذاکری اهل بیت (ع) شغل نیست + فیلم

یکی از پیرغلامان امام حسین (ع) که یک سالی است چهره در خاک کشیده است گفت: ذاکری اهل بیت (ع) شغل نيست.
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حاج حسن رشیدی از پیرغلامان مجلس امام حسین (ع) در گفت و گویی تصویری گفت: اگر کسی ذاکری امام حسین(ع) را شغل قرار دهد در پیری به بن بست بر می‌خورد چراكه امام حسین (ع) می‌داند چه طور نوکر داری کند.

حسن رشیدی یکی از پیرغلامان هئیت عزاداری سرور و سالار شهیدان است که سال گذشته پس از ۶۵ سال نوحه خوانی و روزضه خانی برای اهل بیت (ع) به دیار باقی شتافت. گفت و گویی از این پیرغلام امام حسین (ع) وجود دارد که در ادامه آن را می‌خوانید.

تعداد بازدید : 15


شعر باید در شأن ائمه (ع) باشد

و درابتدای این گفت و گو گفت: از حدود چهار سال مانده به سقوط حکومت احمدشاه تاکنون، تاریخچه عزاداری تهران را به صورت مکتوب دارم. باید یک اشرافی نسبت به مداحی و تاریخ مداحی ایران داشته باشیم و آن‌هایی را که به‌صورت ترانه نوحه می‌خوانند، باید از مداحان سنتی‌خوان مجزا کرد؛ بزرگش نخوانند اهل خرد/ که نام بزرگان به زشتی بَرَد "

وی ادامه داد: شعر باید در شأن اهل بیت و ائمه معصومین (ع) باشد. آیا حضرت ابواالفضل (ع) خصوصیاتی را داشته که مداحان در شعرهای‌شان می‌خوانند؟ سه روز آب نخورده بود، علقمه را فتح کرد! اگر آب هم می‌خورد مرتکب گناهی نشده بود. چرا آب نخورد؟ این را باید بگویند! عقل گفتا که بخور تشنه‌لبی/ عشق گفتا تو مگر بی‌ادبی؟ / عقل گفتا که تو را جان به لب است/ عشق گفتا که حسین (ع) تشنه‌لب است.

این ذاکر اهل بیت (ع) اظهار کرد: درست نیست که شعر‌های بی‌محتوا سروده شود و برخی نیز در مداحی‌های خود از آن استفاده کنند و جوانان هم فکر کنند مداحی آن سبک و روشي است که اکنون به غلط در مراسم‌ مرسوم شده است.

اهل بیت (ع) به کسی بدهکار نمی‌شوند

وی گفت: بنده حقیر دائرة‌المعارف تاریخ و مقتل‌خوانی دارم. قریب به ۶۰ سال افتخار نوکری این دستگاه را دارم. امام حسین (ع) هم جوابم را خوب دادند. ۱۶۹ بار کربلای معلی مشرف شده‌ام. موفق به ساخت هشت در طلا شده‌ام؛ دو در برای حرم حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) و چهار در برای سامرا و دو تا هم برای حرم دو طفلان مسلم، و اضافه بر این ضریح طفلان مسلم هم به همت حقیر ساخته شده و بر روی قبر مطهرشان نصب شده است. این است که می‌گویم امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) به هیچ‌کس بدهکار نمی‌شوند. برخی مداحان ممکن است پول‌های میلیونی دریافت کنند، اما نمی‌توانند به راحتی آن را خرج کنند. همان‌طوری که در شام آن راهب نصرانی آمد به خولی، سنان بن انس و شمربن ذی‌الجوشن لعنة‌الله علیهم اجمعین گفت این سر را امشب به من بدهید، یک شب میهمان من باشد، پول خوبی به شما می‌دهم. آن‌ها گفتند نه! ولی راهب گفت آن طرف دیر که من راه به جایی ندارم و نمی‌توانم فرار کنم! ریخت نصرانی به دامن گوهر از دریای دیده/ گفت‌ای قوم ز کف دین داده و دنیا خریده/ وز طمع پیوسته با شیطان و از یزدان بریده/ چند بدره زر ز میراث پدر بر من رسیده/ می‌دهم آن زر که سردار شما سازد ثوابی.

رشیدی ادامه داد: راهب سر مبارک حضرت را گرفت و ۱۰ هزار دینار به آن‌ها داد و آن قضایای داخل دیر و مشرف شدن راهب به اسلام، در محضر سر بریده امام حسین (ع)، پیش آمد. دینار‌ها را که گرفتند، وقتی رسیدند به قصر یزید و خواستند قبل از آن دینار‌ها را تقسیم کنند، در کیسه‌ها را که باز کردند، دیدند همه آن‌ها سفال شده است. من می‌خواهم این را عرض کنم؛ این پول‌ها را نمی‌توان خرج کرد.

مداحان مطالب افواهی و روضه‌های دروغ نخوانند. آهنگ‌هایی که در حال حاضر به نام اهل بیت (ع) در مراسم‌ خوانده می‌شود همه مربوط به تصنیف‌خوان‌های عهد طاغوت است و تنها در قالب مداحی آورده می‌شود. این‌ها جفایی است که به اهل بیت (ع) می‌شود. "
.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار