کد خبر: ۷۱۹۳
توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل؛

ترجمه جلد دوم سیره‌نامه امیرالمؤمنین (ع) منتشر شد

جلد دوم كتاب سیره‌نامه امیرالمؤمنین دربردارنده حوادث روزگار خلافت سه حاکم پس از پیامبر و نقش حضرت امیر در این حوادث، چگونگی روی آوردن مردم به امیرالمؤمنین علی (ع) برای حکومت و همچنین سیره حکومتی ایشان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شد.
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

انتشار ترجمه جلد دوم سیره‌نامه امیرالمؤمنین

به گزارش پایگاه خبری نهضت، پس از گذشت چند ماه از انتشار اولین جلد از ترجمه کتاب «سیره‌نامه امیرالمؤمنین»، تألیف علی کورانی عاملی، حالا ترجمه جلد دوم نیز توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شد. مترجم جلد دوم کتاب، همانند جلد نخست، سید ابوالقاسم حسینی (ژرفا) است. جلد دوم دربردارنده حوادث روزگار خلافت سه حاکم پس از پیامبر و نقش حضرت امیر در این حوادث، چگونگی روی آوردن مردم به حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) برای حکومت و همچنین سیره حکومتی اين امام همام است.

جلد دوم کتاب، در ۲۰ فصل تدوین شده است كه عبارت است از:

«حجت‌آوری علی(ع) در برابر ابوبکر، عمر و عثمان»، «نمونه‌هایی از مراجعۀ ابوبکر و عمر به علی(ع)»، «مقایسۀ ثروتمندی علی(ع) با ابوبکر و عمر و عثمان»، «سیاست پیامبر در جذب بنی‌امیه»، «اصول سیاست امیرالمؤمنین در برابر عثمان»، «رنج‌های علی از دستگاه اداری و وزیران عثمان»، «بیعت با علی(ع) برای خلافت»، «تلاش‌های علی(ع) برای بازگرداندن نظام نبوی»، «پرتوی بر دولتمردان از نظر علی(ع)».        

کورانی در پیشگفتار کتابش «سیره‌نامه امیرالمؤمنین» ۵ امتیاز برای اثر خود برمی‌شمرد؛ از جمله: پالایش گزارش‌ها، وجود مطالب تازه فراوان و نیز بحث پیرامون موضوعات مستقل و مفصل، مثل تشکیلات مالی امام در مقایسه با دیگران، تشکیلات حکومتی ایشان در قیاس با افراد دیگر، نقش ایشان در فتوحات، تلاش ایشان در زمان حکومتشان برای بازسازی دوران پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم.

كتاب «سیره‌نامه امیرالمؤمنین»: در روزگارخلفاي قبل از اميرالمؤمنين(ع) تا هنگام بیعت با وی برای خلافت»، در ۸۶۸ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۶۰ هزار تومان، قطع وزيري توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به‌تازگی روانه بازار شد.

برخی فصول جلد نخست این کتاب محققانه، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط برخی اساتید تاریخ اسلام، مورد نقد و بررسی قرار گرفت که گزارش این جلسه از اینجا دستیاب است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر