کد خبر: ۷۴۰۱
مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز خبر داد:

توجه جدی به احداث سینما در شهر‌های فاقد سینمای کشور

سید مصطفی حسینی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری با بیان اینکه ما از شهر‌های بدون سینما غافل نشدیم گفت: به موازات بازسازی سینما‌های حوزه هنری؛ احداث سینما در شهر‌های فاقد سینما نیز مورد توجه جدی ماست و این امر ، هم اکنون شروع شده است.
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

 

توجه جدی به احداث سینما در شهر‌های فاقد سینمای کشور


به گزارش پایگاه خبری نهضت، سید مصطفی حسینی ، مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز حوزه هنری درباره سهم حوزه هنری در ساخت سالن‌های سینمایی کشور گفت: حوزه هنری تا سال ۱۳۹۸، تعداد ۱۰۳ پرده نمایش داشت که بعد از فازبندی طرح توسعه عمرانی سالن‌های سینمایی و تأمین زیرساخت‌ها تا پایان آبان ۱۴۰۱ به ۲۲۰ پرده نمایش رسید و تا پایان سال از ۲۸ هزار صندلی، تقریباً به ۵۰ هزار صندلی خواهد رسید. البته ۸۰ درصد آن‌ها در زمان اوج کرونا بازسازی و در بهترین شرایط خود قرار دارند که از آن جمله می‌توان به پردیس سینمایی عصرجدید گرگان، بهمن شهرکرد، بهمن سنندج، مهرسقز، آزادی بیجار و … اشاره کرد.

به گفته وی، تا پایان طرح توسعه سالن‌های سینمایی حوزه هنری این عدد به ۴۰۰ پرده خواهد رسید.

سید مصطفی حسینی همچنین درباره سینما‌هایی که به زودی بازگشایی می‌شوند اظهار داشت: از ابتدای سال، ما پردیس سینمایی مهر قدس در همدان، پردیس سینمایی مهر هجرت در گنبد و پردیس سینمایی مهرهمافران را در نوشهر افتتاح کردیم که به ناوگان اکران افزوده شده است. همچنین پردیس سینمایی مهر شاهد در تهران، پردیس سینمایی بهمن در سبزوار، مهر کوهسنگی مشهد و کیهان در آبادان نیز تا پایان آبان ۱۴۰۱ به چرخه اکران افزوده شدند.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز حوزه هنری با بیان اینکه ما از شهر‌های بدون سینما غافل نشدیم یاد آور شد: در موازات بازسازی سینما‌های حوزه هنری؛ احداث سینما در شهر‌های فاقد سینما را نیز شروع کردیم. شهر‌هایی مانند سمنان، یزد، میمه، دزفول، نایسر، بجنورد و تعداد دیگری از شهر‌های کشور در برنامه طرح توسعه قرار دارند که تا پایان فاز سه به بهره‌برداری خواهند رسید. این نکته را هم اضافه کنم که توسعه و تقویت زیرساخت‌های سینمایی در کشور فقط وظیفه حوزه هنری نیست بلکه متولیان اصلی دیگری دارد که آن‌ها نیز باید بخشی از این وظیفه مهم را بر عهده بگیرند.

این مدیرسینمایی حوزه هنری درباره به روز بودن این پردیس‌های سینمایی در مقایسه با سینما‌های مدرن دنیا نیز اظهار کرد: شهر‌ها هرچقدر بزرگتر، پردیس‌های سینمایی هم باید به همان اندازه بزرگتر، بهتر و مدرن‌تر ساخته شوند. امروزه پردیس‌های سینمایی در مال‌های تجاری بسیار بزرگ ساخته می‌شوند و این اتفاق بنظر بنده کار بسیار درست و دقیقی است. چرا که این دو (هم پردیس‌ها و هم مال تجاری) به روی هم تاثیرات مثبت بسزایی می‌گذارند. از یک طرف خریداران مایحتاج روزانه وارد مال‌های تجاری که دارای امکانات زیادی هستند می‌شوند و به دلیل تنیدگی پردیس و مال تجاری مطمئناً جذب سینما هم خواهند شد واز طرف دیگر مخاطبان سینما، به هوای سینما وارد مال تجاری می‌شوند و همانجا خرید‌های مورد نیاز خود را انجام می‌دهند.

از همین رو در بازسازی سینما‌ها به روز رسانی سیستم‌های پخش تصویر، ارتقای سیستم صوت، نصب سیستم متمرکز کنترل فیلم و سالن، نصب تأمین‌کننده برق اضطراری برای سیستم‌های پخش، نصب صندلی‌های ویژه و اصلاح صندلی‌های سالن‌های قدیمی، نصب نمایشگر دیجیتال سردر سینما (تلویزیون شهری)، اصلاح شیب‌بندی سالن‌ها، کف‌سازی و استانداردسازی فواصل، تقویت آکوستیک سالن‌ها به منظور بهبود کیفیت صدا، اصلاح سیستم گرمایشی و سرمایشی، بهسازی و بازسازی سالن‌های نمایش، بهسازی و بازسازی سالن‌های انتظار، نصب سیستم‌های اعلان و اطفای حریق، مقاوم‌سازی سینما، ایجاد فضا‌های فرهنگی، خدماتی و تفریحی و دیگر موارد عملیاتی از جمله نکاتی است که برای ساخت پردیس‌های سینمایی توسط گروه فنی و پشتیبانی مؤسسه بهمن سبز در نظر گرفته می‌شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار