کد خبر: ۷۴۵۷
به همت اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد؛

اجرای طرح «اسراء» ویژه روحانیون طرح امین و معلمان پرورشی مدارس اردبیل

طرح«اسراء» با محوریت «مهارت های ارتباط موثر مربی و متربی» ویژه روحانیون طرح امین و معلمان پرورشی مدارس اردبیل برگزار شد.
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام مهدی مافی نژاد استاد حوزه و دانشگاه در جمع روحانیون طرح امین و معلمان پرورشی مدارس اردبیل در سخنانی به نقش مهم آنان در تربيت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: روحانیون طرح امین و مربیان پررشی با عملکرد موثر خود در مدارس موجب شكل‌گيري رفتار صحيح در بين دانش‌آموزان شده و افكار و نوع نگرش دانش‌آموز در مدرسه را به نحو شایسته شكل می دهند.

وی افزود: مغزها و اذهان نوجوانان و جوانان امروزي نسبت به گذشته رشد كرده است و آنها با تكنولوژي روز آشنا هستند به همين علت بايد مربيان ارتباط صميمي با دانش‌آموز ايجاد كنند تا آنها از علم و دين و مسائل ارزشي خود گريزان نشوند.

حجت الاسلام مافی نژاد تاکید کرد: معلم خوب كسي است كه افراط و تفريط در كار خود نداشته باشد به طوري كه نبايد تنها به سمت علم‌آموزي بروند بلكه بايد در كنار علم به مسائل تربيتي و امور فرهنگي نيز پرداخته و با روش‌هاي نوين از علوم امروز بهره‌برداري کنند چرا كه امروز برخي مربيان پرورشي خود نياز به نوعي پرورش دارند تا از چگونگي رفتار با دانش‌آموز مطلع شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه كارهاي پرورشي روغن‌كاري اعضاي دل است، افزود: يكي از راه‌هاي موفقيت مدرسه ارتباط با والدين دانش‌آموز و آگاهي‌بخشي به جوانان است تا بتوان مدرسه‌اي پويا و سالم داشت.

وی اظهار داشت: معلمان بايد قبل از ورود به كلاس مطالب را مطالعه كنند تا دانش‌آموزان بتوانند مطالب ارائه شده را به خوبي هضم كنند چرا كه مطالب تئوری و کلاسیک به راحتي براي دانش‌آموزان نمي‌تواند گويا باشد.

حجت الاسلام مافی نژاد در پايان خاطر‌نشان كرد: آموزش و پرورش سنگ بنای ارتقای فرهنگ جامعه و پایه و اساس رشد و تکامل انسان ها است و در این میان معاونان و مربیان پرورشی مدارس باید نوجوانان و جوانان را از تهدیدات دشمنان آگاه کنند و آنان را از انحرافات در جامعه که دشمنان برای آنان طراحی کرده اند، نجات دهند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار