کد خبر: ۷۵۰۳
دبیر جشنواره مهرواره بانور در استان قزوین خبر داد:

ثبت نام ۱۵۰۰ نفر از بانوان کنشگر اجتماعی در جشنواره مهرواره بانور در قزوین

اصفهانی گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان توانمند، کنشگر و فعال در عرصه خانواده و محله در جشنواره مهرواره بانور ثبت نام کرده اند که ان شاءالله با این اقدام یک شبکه پویا و ایمانی بانوان مسجدی را شناسایی کرده و برنامه های ویژه ای را خواهیم داشت.
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

به گزارش پایگاه خبری نهضت، مریم اصفهانی در گفتگو با خبرنگار نهضت گفت: در حرکات اجتماعی مختلف نیاز به حضور اجتماعی زنان احساس می‌شود و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اگر زنان در حرکات اجتماعی مختلف حضور نداشته باشند، آن حرکت به جایی نخواهد رسید.

دبیر جشنواره مهرواره بانور در استان قزوین ادامه داد: با توجه به اهمیت این امر جشنواره مهرواره بانور با هدف شناسایی بانوان کنشگر و فعال در محلات، شبکه سازی بانوان برای حل مسائل مرتبط با خانواده و به کارگیری ظرفیت عظیم بانوان برای حل مسائل حوزه خانواده طراحی شده است.

وی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره در واقع اقدامی در جهت جهاد تبیین است و شرکت در این مهرواره فرصت مناسبی است برای بانوانی که علاقمند هستند در عرصه جهاد تبیین فعالیت کنند.

اصفهانی اعلام کرد: در این جشنواره از بانوان کنشگر دعوت شده که به حل مسائل حوزه خانواده بپردازند و موضوعات خانواده در هفت محور و ۴۴ مسئله دسته بندی شده که کنشگران می‌توانند با انتخاب هر مسئله ‌ای که مایل به حل آن هستند، در این مهرواره شرکت کنند.

وی توضیح داد: از دیگر اهداف جشنواره مهرواره بانور حل مسائل حوزه خانواده در محله با محوریت بانوان فعال در محلات و مساجد و شریکه الامامان (همسر روحانی و امام محله) در حوزه های ازدواج و تشکیل خانواده، روابط زوجین، فرزند آوری، فرزند پروری و تربیت فرزند، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد خانواده و سلامت خانواده  در 2 بخش حل مسائل محله و روایت خاطرات و بیان تجارب برگزار می شود. 

دبیر جشنواره مهرواره بانور در استان قزوین گفت: بخش خاطره نویسی بانوان کنشگر از دیگر بخش های این جشنواره است که در این بخش شرکت کنندگان می‌ توانند روایت‌های ارزشمندی را که از کنشگری خود دارند در قالب داستان و خاطره کوتاه برای استفاده سایرین در سایت بارگذاری کنند و این آثار هم در نهایت داوری خواهند شد.  

وی خاطر نشان کرد: در این حرکت اجتماعی سعی کردیم  از ظرفیت تمام دستگاههای اجرایی استفاده  کرده و جلسات مختلفی با دستگاه  های اجرایی نظیر امور بانوان استانداری، کانون فرهنگی هنری مساجد، بسیج جامعه زنان، حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه علمیه، جبهه فرهنگی ، ورزش و جوانان، دادگستری و صدا و سیما برگزار شده است.

اصفهانی یادآور شد: در حال حاضر  یک هزار و 500 نفر از بانوان توانمند، کنشگر و فعال در عرصه خانواده و محله در این مهرواره ثبت نام کرده اند که ان شاءالله یک شبکه پویا و ایمانی بانوان مسجدی را شناسایی کرده و برنامه های ویژه ای همچون توانمندسازی این بانوان را خواهیم داشت.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار