کد خبر: ۷۹۶۵
روحانی مستقر شهرستان بندر لنگه مطرح کرد:

اهمیت بازگو کردن مزایا و معایب فضای مجازی در مساجد

مبلغ دینی در مورد مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت گفت:‌ ائمه جماعات مساجد باید مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت را برای مردم بازگو کنند.
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین رودباری مطلق مبلغ دینی و روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه درباره مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت گفت:‌ ائمه جماعات مساجد نقش بسیار مهمی در انتقال مسائل و مباحث روز به مردم دارند. آن‌ها باید از طریق منبرها و صحبت چهره به چهره مبلغان به این امر مهم اهتمام بورزند و  نسل نوجوان و جوان را نسبت به مزایا و معایب فضای مجازی و اینترنت آگاه کنند.

وی گفت:‌ ارتباطات و تعاملات امروز در اثر گسترش و رواج اینترنت در جامعه متفاوت شده است، زمانی دیدارها چهره به چهره صورت می‌گرفت اما امروزه فضای مجازی و اینترنت زندگی انسان‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌است.

حجت‌الاسلام رودباری مطلق با بیان این مطلب که فضای مجازی اگر به سمت درستی هدایت نشود باعث هدر رفتن وقت و انرژی نوجوانان و جوانان می‌شود و به وجود آمدن معضلات اجتماعی می‌ شود، یادآور شد: نسل نوجوان و جوان در ساختن وضعیت حال و آینده جامعه نقش اساسی دارند و بنابراین برنامه ریزی در این جهت سبب رشد و پویایی جامعه شده و استفاده هدفمند از فضای مجازی در بهره بردن هر چه بیشتر از این فضا کارساز است.

حجت‌الاسلام رودباری مطلق در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از آسیب‌هایی که بدون آگاهی از مزایا و معایب فضای مجازی در جامعه حاصل می شود اشاره و تصریح کرد: فضای مجازی همان‌طور که از اسمش پیداست مَجاز است و از حقیقت کمی برخوردار است، یعنی فضای واقعی نیست کاربران فضای مجازی اطلاعات دقیقی از خود و فعالیت هایی که انجام می دهند ندارند، بنابراین اعتماد صد در صد به این فضا و محیط نباید داشت.

وی افزود: از دیگر معضلات این محیط می‌توان به سایت‌های کذب ازدواج و پیدا کردن همسر دلخواه و این دست مسائل اشاره کرد که به هیچ وجه اصولی و درست نیستند. زیرا که حاصل چنین ازدواجی در نهایت به طلاق و جدایی منجر می‌شود و همین مسائل در آخر به معضلات و مفاسد اجتماعی ختم خواهد شد.

روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه در پایان گفت: امید است مبلغان و ائمه جماعات مساجد هر چه بیشتر در مورد فضای مجازی و طریقه استفاده از آن در منابرصحبت کنند و بر مزایا و هم معایب فضای مجازی تاکید کنند.

 
 
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار