همایش بوسه بر دستان مادر در ارومیه

همایش بوسه بر دستان مادر در ارومیه با سخنرانی حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در مصلای امام خمینی ارومیه با تجلیل از ۶۰ بانوی نمونه استان برگزار شد..
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام منصور امامی امروز در همایش " بوسه بر دستان مادر " که در مصلای امام خمینی رحمه الله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال انبیاء عظام را برای تربیت انسان مبعوث کرده است و پیامبران الهی برای اینکه اصلی ترین خواست الهی را بتوانند محقق کنند به سراغ تک تک افراد رفتند تا آن ها را ضمن آشنایی با توحید به اسلام رهنمون کنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پیامبران به دنبال آشکار کردن حقیقت وجودی انسان که خداوند در آن تجلی می کند، بودند و همه این کارهای انبیای الهی مقدمه ای بود تا انسان رشد پیدا کند و به عنوان پایه جامعه توحیدی قرار گیرد. 


وی تصریح کرد: انبیای الهی با تربیت انسان به دنبال جامعه سازی بودند و از مهم‌ترین ارکان جامعه سازی در اسلام مادر و زن می باشد و اصلی ترین عامل برای شکل گیری جامعه تشکیل خانواده است و اصلی ترین رکن آن زن است.


حجت‌الاسلام امامی با تاکید بر این که دلیل حمله شیطان به جایگاه زن از بین بردن ستون خانواده و جامعه است، گفت: زن به عنوان ستون جامعه می باشد و قرار است بنیان جامعه بر روی عشق ورزی و محبت او به فرزند و شوهرش  بنا شود و از دیدگاه اسلام زن دارای جایگاه رفیع و والایی است.


وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که جایگاه زن فراموش شود، جامعه غفلت زده خواهد بود و امروز تمدن غرب جایگاه زن را مخدوش کرد و جامعه را رو به پستي كشانده أست.


حجت‌الاسلام امامی با بیان این‌که زن و مادر است که می تواند مربی باشد، گفت: انبیای الهی مربیان انسان ها بودند و مهم ترین ابزار تربیت مهر و محبت است  و در بین همه اوصاف نبی مکرم اسلام، خداوند متعال ایشان را با صفت رحمانیت معرفی می کند و زن به عنوان تربیت کننده انسان مظهر مهر و محبت می باشد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: معنای جمله " بهشت زیر پای مادر است" این است که جایگاه مادری جایی است که گناه و پستی ها بدان راه نمی یابد  و خداوند زن را اینگونه خلق کرده است  و متاسفانه غرب زن را به کالا و جنس تبدیل کرده است. و خاصیت کالا این است که اگر کسی خوشش نیامد دور می اندازد.

وی با بیان این‌که زنان نخبه باید جایگاه زن در اسلام را در برابر توطئه های غربی به مردم تبیین کنند،

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) با آن همه عظمت در برابر مادر خلقت حضرت زهرا (س) که عالم مدیون این بانوی کریم است، تعظیم می‌کنند و دست او را می بوسند و این نشانگر عظمت جایگاه زن در اسلام است.


حجت‌الاسلام امامی خاطرنشان کرد: زنان جامعه اسلامی امروز،به عنوان علمدار عفت و حیا، باید جرم و جنایات غرب علیه زنان را به مردم افشا کنند

ارسال نظر