کد خبر: ۸۱۶۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان مطرح کرد:

اعتکاف را روزنه‌ی جذب قشر خاکستری قرار دهیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر ابتکار و خلاقیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و به ویژه اعتکاف اظهار کرد: باید اعتکاف را روزنه‌ای برای جذب قشر خاکستری قرار دهیم
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

به گزارش سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌ مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان چهارشنبه 5 بهمن در جلسه ستاد اعتکاف شهرستان اصفهان ضمن گرامیداشت مناسبت‌های ماه رجب، به تبیین نقش انقلاب اسلامی در رشد فضاهای تربیتی پرداخت و گفت: قبل از انقلاب چنین فرصت‌های تربیتی بر نسل جوان فراهم نبود و یکی از برکات انقلاب اسلامی توجه بیش از پیش به برگزاری اعتکاف مخصوصاً در قشر جوان است و هر سال با رشد قابل توجهی در بین جوانان و دانشجویان همراه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مجموعه‌های فرهنگی و موثرین عرصه‌های تربیتی باید بیشتر از گذشته به نقش خودشان بیندیشند و برای حضور خلّاقانه و ابتکاری در عرصه‌های فرهنگی نو و جدید و فضاهایی مانند پارک‌ها، سینماها، مکانهای مفرح و بازی‌های رایانه‌ای و امثال آن برنامه‌ریزی کنند.

وی تشکیل اتاق فکر فرماندهی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: از آنجایی که دشمن همواره تاکتیک‌های خودش را تغییر می‌دهد، ما هم باید برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مسجد، اولویت‌ها و برنامه‌های خود را مورد بازنگری و نسبت به ذائقه مخاطب قرار دهیم.

حجت الاسلام فوقی به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است» اشاره کرد و افزود: متأسفانه آن چنان که باید نتوانسته‌ایم، اقبال حیرت انگیز جوانان به اعتکاف و برکات و اثراتی که برای نسل جوان داشته است را برای همگان روشن سازیم.

وی گفت: برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان اعتکاف باید اخلاص در نیّت و عمل، ورود عالمانه و هم‌افزا، اقدام به‌روز و متناظر با نوع و سن مخاطب، توجه به جهاد تبیین، ابتکار برای جذب نسل جوان و نوجوان، محتوای غنی، کسب مهارت‌های فنی در برپایی اعتکاف مطلوب، شناسایی ظرفیت‌های محلّه و محیط اطراف مسجد، استفاده از ظرفیت خیرین محلّه و توجه دادن معتکفین به حضرت مهدی(عج) و مسئله ظهور را مدّ نظر توجه قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: برای جذب نسل جوان و نوجوان لازم است که نقشه‌ی راه داشته باشیم و روش‌های متناظر با مخاطب را بومی سازی کنیم؛ اعتکاف باید روزنه‌ای برای جذب قشر خاکستری و تقویت اعتقادات و باورهای دیگر اقشار جامعه باشد.

وی اظهار کرد: در آیین معنوی اعتکاف، علاوه بر توجه به معنویت باید به ابعاد دیگر مانند علم، مهارت و بصیرت توجه شود؛ لذا باید برپایی اعتکاف‌های تخصصی همچون اعتکاف‌های علمی تخصصی را هم جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خود را موظف می‌داند که در برگزاری هرچه بهتر باشکوه‌تر و با کیفیت‌تر اعتکاف، همراه و همیار برگزارکنندگان این مراسم معنوی باشد.

حجت الاسلام فوقی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مردمی سازی فعالیت‌های اجتماعی است، افزود: نقش مردم و خیرین در برگزاری مناسبت‌های دینی را جدی بگیریم؛ مشاهده کردیم که جشن‌های میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در اصفهان به لطف خداوند متعال و همراهی هیئات مذهبی و موکب‌های مردمی، بسیار متفاوت با سال‌های قبل بود که جای تقدیر و تشکر فراوان از همدلی عوامل وبرگزارکنندگان آن دارد.

جلسه ستاد اعتکاف شهرستان اصفهان با حضور نمایندگان استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه در استان،نهاد رهبری در دانشگاه، اوقاف و امور خیریه، فرمانداری، فرماندهی انتظامی، شهرداری، اداره برق و آتش‌نشانی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار