کد خبر: ۸۲۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان مطرح کرد:

مراسم ویژه اعتکاف برای زندانیان/ پیش‌بینی حضور ۱۹ هزار نفر در مراسم اعتکاف لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه امسال برنامه اعتکاف متفاوت‌تر از همیشه برگزار خواهد شد، از اجرای مراسم اعتکاف برای زندانیان این استان خبر داد.
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

مراسم ویژه اعتکاف برای زندانیان/ پیش‌بینی حضور ۱۹ هزار نفر در مراسم اعتکاف لرستانبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اعتکاف، اظهار کرد: پس از چند سالی که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بودیم، امسال برنامه اعتکاف را در ۱۰۰ مسجد استان خواهیم داشت و میزبان معتکفین هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه برنامه‌های امسال بیشتر بر خلوت معتکفین تاکید شده است، افزود: در راستای برنامه‌ریزی‎‌های انجام شده برای هر مسجد ۵ برنامه شاخص داریم که در این بین ۳ برنامه انگیزشی و ۲ برنامه مناسبتی ویژه رحلت حضرت زینب (س) و شام میلاد حضرت علی (ع) خواهیم داشت.

قدرتی با اشاره به فضاسازی دستاورد‌های انقلاب امسال، افزود: انتظار می‌رود اقدامات لازم برای حضور هرچه بهتر و بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان در آئین اعتکاف صورت پذیرد.

وی از برگزاری اعتکاف برای زندانی‌ها خبر داد و گفت: امسال این برنامه به صورت ویژه و متفاوت برای زندانیان معتکف برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد: از امروز نهم بهمن‌ماه تا چهاردهمین ماه جاری، ثبت‌نام برای شرکت در آئین اعتکاف آغاز خواهد شد، ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۹ هزار نفر و یا حتی بیشتر در مراسم اعتکاف حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر تجهیز و آماده‌سازی مساجد محل اعتکاف، تصریح کرد: انتظار می‌رود اجرای دستورالعمل بهداشتی، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها و تامین احتیاجات درمانی و تنظیفی همچون ماسک و مواد ضدعفونی و تب‌سنج از سمت دستگاه‌های متولی برای معتکفین فراهم شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهار کرد: لازم است در مساجد ایمنی و امنیت معتکفین حفظ شود، به ویژه در مساجدی که حضور بانوان معتکف را خواهیم داشت.

ارسال نظر