کد خبر: ۸۲۳۹

دوره تربیت نویسنده «دیدار با ابرار» برگزار شد

دوره تربیت نویسنده با عنوان «دیدار با ابرار» به همت شرکت چاپ و نشر بین‌الملل در دو استان تهران و قم برگزار شد.
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

دوره تربیت نویسنده «دیدار با ابرار» برگزار شدبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دوره «دیدار با ابرار» با هدف توانمندسازی نویسندگان به همت شرکت چاپ و نشر بین‌الملل (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) در دو استان تهران و قم برگزار شد. 
 
با توجه به رصد‌های این نشر، آثاری که در قالب پژوهش در زندگانی علما در بازار نشر وجود دارد از جذابیت لازم برای جذب مخاطب عام به‌ویژه دو قشر نوجوان و جوان برخوردار نیست؛ به همین دلیل نسل امروز آشنایی چندانی با این بزرگان ندارند؛ در حالی که سبک زندگی این علمای بزرگ می‌تواند چراغ راهی در مسیر زندگی نسل امروز باشد. 
 
هدف از برگزاری این دوره، افزایش دانش و مهارت نویسندگان و صاحبان ایده در حوزه «تراجم‌نگاری علمای شیعه» به منظور نگارش آثاری مستند، فنی و با جذابیت لازم برای مخاطب عام بود؛ و در مرحله بعد، ایجاد شبکه‌ای از نویسندگان مؤمن و انقلابی دنبال می‌شد که منجر به تزریق اندیشه دینی و انقلابی در بازار نشر و به تبع آن، معرفی الگو‌های مناسب برای جوانان و نوجوانان می‌شود. 
 
مراحل مقدماتی این دوره طی ۱ الی ۲ سال گذشته در حوزه آموزش داستان‌نویسی برگزار شد و افراد حائز شرایط که در حوزه داستان آثاری را منتشر کردند، گزینش شده و وارد دوره تکمیلی شده‌اند. 
 
همچنین انتشارات بین‌الملل به منظور ارتقاء سطح کیفی از لحاظ محتوایی و شکلی، در این حوزه این امکان را فراهم کرده تا شرکت‌کنندگان تا پایان نگارش کتاب از دانش و اطلاعات اساتید دوره به عنوان مشاور استفاده کنند. 
 
در این دوره مرتضی سرهنگی، سعید طاووسی مسرور، حجت‌الاسلام مهدی انصاری قمی و حجت‌الاسلام ناصرالدین انصاری قمی در موضوعات «روایت‌نگاری»، «تاریخ اجتماعی علمای شیعه»، «سیری در سیره علما» و «مأخذشناسی» به بیان نکات و دیدگاه‌های خود پرداختند. 
 
«دیدار با ابرار» نام مجموعه‌ای است که در دهه ۷۰ و۸۰ منتشر می‌شد و دربرگیرنده بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب بود که در هر یک از جلد‌های آن، زندگی یکی از علمای شیعه روایت می‌شد و حالا قرار است به همت نویسندگان آشنا با اصول داستان‌نویسی، در قالب آثار روایی و ادبی جدید، زندگی بعضی از همان علما به همراه برخی دیگر از علمایی که در آن مجموعه به زندگی‌شان پرداخته نشده بود توسط انتشارات بین‌الملل منتشر شود. 
 
گفتنی است مرحله دوم دوره «دیدار با ابرار» قرار است با حضور اساتید دیگری به‌زودی در تهران و قم برگزار شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار