کد خبر: ۸۳۸۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد:

حضور حداکثری نوجوانان دهه هشتادی در ۱۷۹ مسجد شهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از حضور حداکثری نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در ۱۷۹ مسجد این استان خبر داد.
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی درباره برگزاری مراسم اعتکاف ویژه نوجوانان و جوانان گفت: امسال ۱۱ هزار ۳۵۵ نفر از مردم خراسان جنوبی که اکثراً از جوانان بودند، در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و محدود شدن تعداد مساجد برای اعتکاف، اظهار کرد: مراسم اعتکاف امسال در ۱۷۹مسجد استان در حال برگزاریست که ۶۸ مسجد در شهر‌ها و ۱۱۱ مسجد روستایی میزبان معتکفین هستند.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: دو هزار و ۶۴۱ نفر از آقایان در این مراسم معنوی شرکت کردند که ۲ هزار و ۱۷۹ نفر از آن‌ها در مساجد شهری و ۴۶۲ نفر در مساجد شهری معتکف هستند.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب بانوان عفیف و محجبه استان از اعتکاف گفت: تعداد افراد شرکت‌کننده در این مراسم هشت هزار و ۷۱۴ نفر از بانوان است که ۵ هزار و ۹۹۹ نفر در مساجد شهری و ۲ هزار و ۷۱۵ نفر در مسجد روستایی معتکف‌اند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به حضور پرشور و پررنگ نوجوانان و جوانان دهه هشتادی در مراسم معنوی اعتکاف امسال گفت: به خاطر استقبال خوب دانش‌آموزان و دانشجویان از اعتکاف، برخی از مساجد استان ویژه حضور دانش‌آموزان و یا دانشجویان معتکف در نظر گرفته‌شده است که ۱۶۲۳ دانش‌آموز در مساجد ویژه دانش‌آموزان و ۲۰۵ دانشجو در مساجد ویژه دانشجویان معتکف شده‌اند.

وی بیان کرد: در مرکز استان نیز مسجد مصلی المهدی ویژه دانش‌آموزان دختر و مسجد امام هادی (ع) نیز برای دانش‌آموزان پسر در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌های استان نیز مراسم اعتکاف ویژه دانشجویان دارند، گفت: اجرای طرح‌های قرآنی، بیان احکام، تصحیح قرائت نماز و برگزاری حلقه‌های انس و معرفت، دعاخوانی، مناجات خوانی، عبادات فردی و … ازجمله برنامه‌های ویژه اعتکاف است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به لزوم محتوا سازی مراسم اعتکاف، گفت: به‌منظور غنا بخشیدن به مراسم معنوی اعتکاف خراسان جنوبی، حدود ۲۰۰ نفر از مبلغان در این مراسم، برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی خواهند داشت و برخی از این مبلغان خودشان از معتکفین هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار