کد خبر: ۸۴۵۴
امام جمعه اهل‌سنت بندرلنگه مطرح کرد:

وحدت بین مذاهب از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است

نشست علمای اهل سنت و شیعه با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان بندرلنگه برگزار شد.
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
وحدت بین مذاهب از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسن فقیهی‌فر امام جمعه موقت شهرستان بندرلنگه ضمن بیان اهمیت استقلال در تمامی زمینه ها به عنوان ارمغان جمهوری اسلامی گفت: استقلال و آزادی به برکت انقلاب اسلامی در کشور ایران اسلامی به وجود آمد. انقلاب اسلامی ریش‌ها و عوامل متعددی دارد و می‌توان به سه دسته تقسیم کرد؛ امام راحل و مردم و وحدت بین اقشار مختلف از عوامل شکل دهنده انقلاب اسلامی ایران بود. شخصیت جامع شرایطی همچون امام راحل توانست با توکل به خداوند متعال و همراهی مردم و وحدتی که به سبب بصیرت و آگاهی امام به وجود آمده بود توانست انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند.
 
او گفت: رهبری عامل بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود و بایستی در خصوص انقلاب اسلامی مطالعه کرد و دلایل و ریشه های شکل گیری انقلاب را بررسی نمائیم.

امام جمعه موقت بندرلنگه با بیان این مطلب که لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی هدفش از بین بردن نام اسلام بود یادآور شد: هدف از طرح لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی حذف نام اسلام از شرایط انتخاب شدگان و حذف سوگند به قرآن کریم از شرایط انتخاب شدگان بود.

حجت‌الاسلام  فقیهی‌فر در ادامه افزود: هدف از کاپیتالاسیون تسلط بیگانگان در داخل کشور بود و هدف از این کار کوتاه کردن دست مردم ایران از دخالت در امور کشور خود بود که امام این خطرات و اثراتی که در جامعه دارد را به خوبی درک کرد.

او بیان کرد: امام راحل از کاپیتالاسیون به عنوان سند بردگی ملت ایران نام می‌برد و مصونیت قضایی برای مستشاران آمریکایی و اجانب از نتایج کاپیتالاسیون بود.

امام جمعه موقت بندرلنگه افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی استقلال در تمامی زمینه ها به وجود آمده است استقلال فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و نظامی از ارمغان انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام  فقیهی‌فر در پایان گفت: سه توصیه مهم برای حفظ و تداوم انقلاب انتقال مفاهیم انقلابی به نسل نوجوان و جوان و تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه خدمت رسانی به مردم و دشمن شناسی از اصولی است که بایستی رعایت شود.

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل‌سنت بندرلنگه در ادامه این نشست با بیان اینکه خدمات انقلاب اسلامی به اهل‌سنت، تشیع و دیگر ادیان الهی همواره یکسان و موازی بوده است گفت: وظیفه تمام افراد جامعه است تا قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه احکام اسلام، وحدت بین مذاهب و قاطعیت امام خمینی(ره) از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: امام خمینی(ره) تنها با تکیه بر ایمان و حمایت ملت اسلامی و بدون حمایت خارجی و نظامی ابرقدرتها علیه رژیم ستمشاهی به مبارزه برخاست.

شیخ راهبر افزود: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب با ایجاد انواع فتنه‌ها و مشکلات خواستند بین نظام و مردم به‌ویژه مذاهب اختلاف و شکاف ایجاد کنند که به‌یاری خدا، رهبری امام راحل و هوشیاری و ولایت‌مداری ملت شریف ایران اسلامی تمام نقشه‌های آن‌ها خنثی شد.

امام جمعه اهل سنت با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه اهل‌سنت ایران و به‌ویژه اهل‌سنت بندرلنگه از مزایای زیادی برخوردار شدند گفت: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه اهل‌سنت ایجاد شوراهای فتوا و افتاست که می‌تواند به‌ تنهایی در موضوعات فقهی و قضایی فتوای لازم را بر اساس فقه شافعی صادر کند.

شیخ راهبر در پایان با ابراز اینکه وظیفه تمام افراد جامعه قدردانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ آرمانهای امام راحل و شهدا و توجه به منویات مقام معظم رهبری است عنوان کرد: اگر رهبری مقتدر و وحدت ملت شریف و ولایت‌مدار ایران نبود این نظام دچار مشکل شده و مانند بعضی از کشورهای منطقه گرفتار هرج‌ومرج دینی و قومیتی می‌شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار