کد خبر: ۸۵۱۳
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی استان هرمزگان مطرح کرد:

خوبی‌های مردم هرمزگان را هنرمندانه روایت کنید

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی با بیان اینکه هرمزگان می‌تواند متولیِ حل یکی از مسائل فرهنگی کشور باشد، تاکید کرد: خوبی‌های مردم هرمزگان را هنرمندانه روایت کنید.
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳

هرمزگان می‌تواند متولیِ حل یکی از مسائل فرهنگی کشور باشد / خوبی‌های مردم هرمزگان را هنرمندانه روایت کنیدبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سفر یک‌روزه به استان هرمزگان، در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی این استان، اظهار کرد: هر استان می‌تواند مسائلی از مسائل کشور که در درجه اهمیت ملی یا بین‌المللی قرار دارد را به عنوان مسئله‌ی اصلی خود تلقی کند و در کنار مسائل استانیِ خود برای آن‌ها نیز چاره‌جویی کنند، بر همین اساس در ابتدای سخن باید بپرسیم که استان هرمزگان می‌تواند متولیِ کدام مسئله‌ی فراملی شود؟ چرا که دغدغه‌ها و مشکلات بسیاری از استان‌ها شبیه به هم و مشترک است.

وی افزود: امروز من می‌توانم از بچه‌های تبریز و آذربایجان بخواهم موضوع آذربایجانِ شوروی و تنظیم روابط با ترک‌های ترکیه را به عنوان وظیفه فرا‌ملی بر عهده بگیرند؟ یا اینکه می‌توانیم در بحث مقاومت و مکتب حاج قاسم برای کرمان یک ماموریت فرا‌ملی ترسیم کنیم و این‌ها انتظارات به جایی هستند.

حجت‌الاسلام قمی عنوان‌ کرد: در تقسیم مسائل کلانِ کشور باید ببینید شما هرمزگانی‌ها توانایی متولی شدن برای تحقق کدام یک از مطالبات رهبری را دارید  تا حداقل در یک موضوع به دست بچه‌های انقلابی و جوان هرمزگان تحول در کشور محقق شود، همانطوری که بچه‌های انقلابی و جوان قزوین یک روز متولی حوزه‌ی رباتیک شدند و توانستند حوزه رباتیک را در کشور تکان دهند، بنابراین در هرمزگان نیز باید روی یک پرونده‌ی ویژه توافق صورت بگیرد به عنوان مثال گردشگریِ مقاومت می‌تواند یکی از پروژه‌های ویژه‌ی هرمزگان باشد. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جنگ ترکیبی بر علیه بانوان بیان کرد: جدی گرفتن بانوان، جزو ضرورت‌های جنگ‌ترکیبیِ امروز است و در این نوع جنگِ شهری و نرم، معلوم است که اگر به بانوان میدان ندهیم و موثر نباشند و نوجوانان در جامعه جدی گرفته نشوند بازنده‌ی نبرد ترکیبی ما خواهیم بود و قافیه را خواهیم باخت.

وی یادآور شد: یکی از کلاه‌های گشادی که دارد بر سر ما می‌رود، روایت مردم ما توسط بیگانه‌ای است که اصلا مردمِ ما را نمی‌شناسد، مثلا در رابطه با حجاب وقتی تصویری که از جامعه ایرانی ساخته می‌شود مبنی بر این است که مردم ایران حجاب را نمی‌‌خواهند ما در جنگ ذهنیت‌ها با کار بسیار سختی روبرو خواهیم بود و باید انرژی بسیاری را صرف کنیم تا بتوانیم ثابت کنیم این تعریف از جامعه ایرانی غیر واقعی است. 

قمی، افزود: در جنگ روایت‌ها باید جایگاهی برای روایتِ مردم برایِ مردم ایجاد کنیم و خوبی‌های مردم را برای خودشان روایت کنیم، وقتی ایران و ایرانی و خوبی‌هایشان روایت نمی‌شود تبیینِ معارف نیز کار بسیار سختی خواهد شد چرا که ممکن است برخی‌ها فکر کنند می‌خواهیم به زور یک چیزهایی در ذهن‌ها را جای دهیم و القای این باور پذیرش حقایق را برای مخاطب سخت خواهد کرد. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید‌ کرد: وقتی مردم خوبی‌های خود را نبینند و قبول نکنند ما نمی‌توانیم به آن‌ها بقبولانیم که در حاکمیت و جمهوری اسلامی یک‌سری خوبی‌ها وجود دارد از این رو در جهاد تبیین باید روایت مردم هرمزگان هنرمندانه بیان شود، تا کل مردم ایران این خوبی‌ها را بازگو کنند در غیر این صورت  یک سِری که خستگی خود را برای مردم روایت می‌کنند، با تعمیم دادن آن به مردم زمینه‌ی قبول آن را ایجاد می‌کنند و مردم نیز آن حس را در خود ایجاد می‌کنند و نهایتا اهداف دشمن تحقق پیدا می‌کند. بنابراین به عنوان سخن آخراگر خوبی‌های مردم را بازگو نکنیم فردای قیامت باید پاسخگوی این قصور خود باشیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار