کد خبر: ۸۵۲۰
با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی تهران برگزار می‌شود؛

دهمین «رویداد پیشگام» میزبان دانش‌آموزان تهرانی

دهمین رویداد «پیشگام» با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی تهران و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، میزبان دانش‌آموزان پایه هشتم تا دوازدهم تهرانی خواهد بود.
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

دهمین «رویداد پیشگام» میزبان دانش‌آموزان تهرانیبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، دهمین رویداد «پیشگام» جمعه ۲۸ بهمن ماه و با میزبانی از دانش‌آموزان تهرانی برگزار می‌شود. این رویداد از بهمن‌ماه تا ۱۲ اسفند، به درست فکر کردن و تخصصی فکر کردن و همچنین راه‌حل یابی برای مسائل و مشکلات کشور در سطح دانش آموزی و دانشجویی کمک خواهد کرد.

«پیشگام» با برگزاری رویداد‌ها در سطوح مختلف و با طرح مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان ایرانی در رخ داده‌های شهر، استان و کشور خود بی‌تفاوت باشند و برای حل مشکلات و معظلات اطرافشان قدم بردارند.

رویداد «پیشگام» برای جلوگیری از اتلاف وقت، انرژی و عمر جوانان و نوجوانان دغدغه‌مند کشور، روش‌های اصولی برای ریشه‌یابی مشکلات و روبرویی و مواجه با مشکلات و اصول صحیح رسیدن به پاسخ‌های درست را آموزش می‌دهد.

این رویداد با برگزاری کلاس‌های مختلف و با استفاده از مربیان و اساتید کاربلد و مجرب کشوری که توان و تجربه حل مشکلات کلان را داشته‌اند، تیم‌های شرکت‌کننده را در یک فرآینده عملی کامل قرار می‌دهد و شرکت‌کنندگان در تیم‌های چند نفره و به صورت مسابقه‌ای در این رویداد سهم  دارند.

«پیشگام» تا کنون در استان‌های همدان، یزد، قزوین، البرز و خراسان رضوی، سمنان و زنجان برگزار شده است.

برگزیدگان این رویداد در صورت پیگیری و تمایل می‌توانند در قالب طرح «امتداد» از خدمات ویژه‌ای که توسط مجموعه «پیشگام» برای آن‌ها در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

در دوره‌های «پیشگام» مهارت‌هایی همچون تحلیل عِلَّی مشکل، تفکر انتقادی، چگونگی استفاده از آمار، شناخت خطا‌های رایج تحلیلی آماری و کنش‌گری اجتماعی آموزش داده می‌شود. برخلاف اغلب دوره‌ها که فرآیند یادگیری تئوریک و مبتنی بر ارائه استاد است، فرآیند آموزشی در «پیشگام»، عملیات محور بوده و این تیم‌ها هستند که فعالانه و البته با کمک مربی‌ها، مسیر حل مسائل را طی می‌کنند.

رویداد «پیشگام» نسبت به رویداد‌های مشابه مزیتی دارد و آن عملیات محور بودن «پیشگام» است. یعنی گروه‌ها فعالانه و به کمک مربی‌ها مسیر حل مسئله را طی می‌کنند. هدف این رویداد توانمند کردن افراد و آموزش روش حل مسئله است.

در«پیشگام» محتوای مسئله‌ها آموزش داده نمی‌شود تا صرفا به یک مسابقه ختم شود. چرا که  بعد از برگزاری فرآیند، کنش‌گری افراد دغدغه‌مند آغاز می‌شود. این افراد در صورت پیگیری و تمایل می‌توانند با مربی‌های حرفه‌ای و با تجربه خود ارتباط داشته و سوالات و موانعشان رو به کمک آن‌ها برطرف کنند.

در پایان این رویداد به تیم‌های برتر جوایز نقدی یک تا هفت میلیون تومان اعطا می‌شود و برگزیدگان نیز صاحب امتیاز‌های حمایتی چون اختصاص مربی برای گروه، کلاس‌ها و آموزش‌ها اختصاصی، همکاری با مجموعه «پیشگام» و .... خواهند شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار