کد خبر: ۸۶۸۸

۲۳۰ اثر از ۲۰ دانشگاه کشور در پنجمین دوره از جشنواره گرافیک سوره

پنجمین دوره از جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا بامشارکت ۹۰ اثر از ۲۳۰ اثر برگزیده در فرهنگسرای صبا در معرض نگاه تماشاگران و بازدیدکنندگان قرار گرفت.
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، پنجمین دوره از جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا بامشارکت دانشگاه سوره، اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و شورای فرهنگ عمومی در حال برگزاری است این جشنواره در حالی به‌روز‌های پایانی خود می‌رسد که ۹۰ اثر از ۲۳۰ اثر برگزیده در فرهنگسرای صبا در معرض نگاه تماشاگران و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 محمد شریف نیک شهرت دبیر پنجمین دوره این جشنواره  گفت: فراخوان این جشنواره در بخش پوستر و با موضوع «فرهنگ عمومی» در تابستان گذشته منتشر شد و طی آن ۲۳۰ اثر دانشجویان، از بیش از ۲۰ دانشگاه در سراسر کشور به دبیرخانه رسید این در حالی است که از بین این آثار، ۹۰ اثر به‌عنوان آثار شایسته به بخش مسابقه راه یافت و اکنون در نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.  

نیک شهرت با اشاره به موضوع اصلی این جشنواره که «فرهنگ عمومی» بود افزود: با هدف تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی جامعه این موضوع انتخاب و  که خوشبختانه مورد استقبال گرفت؛ چرا که دانشجویان با استعداد این رشته، خود را ملزم به شناخت مصادیق گسترده‌تری از فرهنگ عمومی می‌دانند لذا از خلاقیت و هنرشان در راستای خلق اثر برای یک حوزه هدفمند و تأثیرگذار استفاده کردند.

وی افزود: کوروش پارسا نژاد، مجتبی مجلسی، مهدی مهدیان و سینا افشار چهار داور تخصصی طراح گرافیک این جشنواره هستند. همچنین صابر اکبری جامعه‌شناس، به‌عنوان داور محتوای فرهنگی، آثار دانشجویان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

نیک شهرت تأکید کرد: آثاری که در نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده‌اند، آثاری هستند که صلاحیت شرکت در این جشنواره را با رعایت جزئیات داشته و به مرحله نمایشگاهی رسیده‌اند.

دبیر این جشنواره ادامه داد: جوایز این دوره از جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا را جایزه ویژه شهروندی از طرف شهرداری تهران، جایزه ویژه فرهنگ عمومی از شورای فرهنگ عمومی کشور، جایزه ویژه فرهنگی از معاونت فرهنگی دانشگاه سوره و دو جایزه سه میلیون تومانی از سمت نگاه تماشاگران تشکیل می‌دهند که جایزه مورد آخری، هنگام حضور مخاطبان در نمایشگاه برگزیده و تماشاگران به آثار موردپسند خود رأی دهند.

دبیر پنجمین جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا در خصوص استعدادیابی از دانشجویان خلاق و مستعد حاضر در جشنواره گفت: پس از نمایشگاه و برای دانشجویان شرکت‌کننده در این جشنواره زمینه مساعدتی وجود دارد تا  طراحان دارای خلاقیت و مستعد شناسایی‌شده و با ارگان‌هایی که حامی این جشنواره هستند همکاری داشته باشند.  مسلماً طراحان گرافیک خلاق و مستعد به این سازمان‌ها معرفی خواهند شد.

گفتنی است آثار دانشجویان شرکت‌کننده در «جشنواره گرافیک دانشجویی سوره تماشا» در گالری فرهنگسرای صبا از تاریخ   ۷ تا۱۰ اسفند به بازدید عموم گذاشته‌شده و اختتامیه جشنواره در تاریخ ۱۰ اسفند در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

 

۲۳۰ اثر از ۲۰ دانشگاه کشور در پنجمین دوره از جشنواره گرافیک سوره

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار