کد خبر: ۸۸۴۶

از توزیع کمک‌های مومنانه تا بازسازی خانه‌ها در روستای قره بوته زنجان

به همت حجت الاسلام موسوی، روحانی جهادی و امام جماعت مسجد امام حسن (ع)، خانواده‌های نیازمند در روستای قره بوته شناسایی و کمک‌های مومنانه در بین این افراد توزیع می‌شود.
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، روستای قره بوته از توابع نیک پی شهرستان زنجان، یک هزار خانوار و 2800 نفر جمعیت دارد و در لیست روستاهای طرح کاهش آسیب های اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد. به همین منظور حجت الاسلام سید سجاد موسوی به عنوان روحانی جهاد تبیین به مدت چهار سال در مسجد امام حسن(ع) این روستا مستقر شده است.

حجت الاسلام موسوی در خصوص مشکلات و چالش های پیشروی روستا و اقداماتی که از زمان استقرار تا کنون انجام داده است، گفت: به مدت چهار سال در این روستا مستقر هستم و یکی از مهمترین چالش هایی که اهالی روستا با آن مواجه هستند، مشکل اعتیاد است.

وی ادامه داد: از زمان حضور در این روستا به شناسایی افراد معتاد و افراد در معرض خطر پرداخته و با برگزاری کلاس ها و دوره های مشاوره که با هماهنگی مسئولان و اساتید مطرح اجرا شد، تا حد قابل توجهی این افراد به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

امام جماعت مسجد امام حسن(ع) به راه اندازی مرکز نیکوکاری در این مسجد برای کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: با همکاری تبلیغات اسلامی این مرکز در روستا راه اندازی شد و در مرحله اول نیازمندان واقعی شناسایی و اولویت بندی شدند.

وی اضافه کرد: بسته های معیشتی و داوریی با همکاری خیرین از طریق این مرکز تهیه با اولویت نیازمندان واقعی توزیع می شود.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری اینکه از لحاظ عمران و آبادی منازل مسکونی خانواده های نیازمند هم کارهای خوبی انجام شده است، گفت: مسجد این روستا نیز با حضور اهالی پررونق است و نمازهای جماعت در مسجد اقامه می شود.

وی با بیان اینکه زیارت عاشور، دعای توسل و ندبه بی وقفه در مسجد قرائت می شود، گفت: دعای ندبه در راستای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در مسجد دایر است و اهالی نیز از این برنامه استقبال می کنند.

امام جماعت مسجد امام حسن(ع) به برگزاری کلاس های آموزش قرآن و معارف قرآن کریم برای رده سنی کودکان و بزرگسالان در مسجد اشاره کرد و گفت: برخی از برنامه های آموزشی نیز برای فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

وی از برگزاری کلاس های ورزشی و اردوهای زیارتی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این دوره ها در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بسیار کارساز است.

حجت الاسلام موسوی با یادآوری اینکه اهالی این روستا کشاورزی و دامداری می کنند، گفت: برای بانوان این روستا نیز مشاغل خانگی ایجاد شده است و مشکل بیکاری در بین مردم وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه در این روستا 6 باب مسجد، یک باب حسینیه و یک باب مهدیه وجود دارد، گفت: برنامه های ملی و مذهبی در این مساجد دایر است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار