برنامه‌های رمضان در ماکو با محوریت مردم برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو گفت: برنامه‌های فرهنگی و رویدادهای قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با محوریت مردم در مساجد برگزار می‌شود.
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا عسگراقدم، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو، در جلسه توجیهی برنامه‌های ماه رمضان که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، گفت: برنامه‌های ویژه این ایام به طور قطع باید با در نظر گرفتن محوریت مردم در مساجد برگزار شود، همچنین شاخص مهم دیگر در این مراسم‌ها خانواده‌محور بودن برنامه‌ها است.

وی مردم‌محوری و خانواده‌محوری را دو ویژگی اصلی برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان عنوان کرد، وادامه داد: در این صورت می‌توان تاثیرات مورد انتظار را در جامعه ایجاد کرد، سپس در محله‌های روستایی و شهری اقدامات شایسته‌ای را با مشارکت نوجوانان و جوانان انجام داد.

حجت‌الاسلام عسگراقدم با بیان اینکه، در ایام اعیادشعبانیه با میزبانی مدارس، روستاها و محلات متعدد شهر ضمن جلب همکاری مسئولین و گروه‌های جهادی برنامه‌های فاخر زیادی انجام شد، ادامه داد: در تلاش هستیم این رویکرد را در ماه مبارک رمضان هم پیاده کنیم.

وی برپایی همایش طلایه‌داران تبلیغ در دو شهرستان پلدشت و ماکو در دفتر امام جمعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: این آیین ویژه مبلغین بود تا به تدریج فضای معنوی و فرهنگی مورد انتظار برای استقبال از ماه مبارک رمضان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های دو شهرستان پلدشت و ماکو احصا شده، همچنین مساجد راکد شناسایی شده است تا زمینه را برای حضور مبلغین بومی و ساکن قم در ایام تبلیغی فراهم کنیم، ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان با عید نوروز مصادف شده است، برنامه‌های ویژه‌ای برای این ایام تدارک دیده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ماکو ضمن تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم، ماه مبارک رمضان و فرایض دینی ویژه این ایام، تحت‌‌الشعاع عید نوروز قرار گیرد، گفت: برنامه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای اجرا شود، که هر دو مناسبت را دربرگیرد.

 

ارسال نظر