کد خبر: ۸۹۷۱
یادداشت/

رمضان، سرآغاز رحمت و مغفرت الهی

بگشایید در‌های دل را رمضان آمده است تا رحمت و برکت الهی را در دل و جان بنشاند، رمضان آمده است تا بندگان خدا را به ضیافت مغفرت و مهربانی پروردگار دعوت نماید.
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، تقارن سال جدید با ماه نور و رحمت، تقارن امید است و ایمان؛ امیدی برای در پیش داشتن سالی سرشار از آرامش و سلامتی و ایمانی برای خلق لحظاتی بر پایه یاد و نام خداوند.

 

کردستانی‌ها، رمضان را با نوای مرحبا خوش‌آمد می‌گویند و صدای بانگ مرحبا را آهنگ خوش‌آمدگویی به ماه مبارک می‌دانند چرا که دعوت می‌شوند به ضیافتی از جنس اخلاص، پاکی، رحمت، برکت، گذشت، آرامش و هرآنچه خیر و خوبی‌شان در آن نقش می‌بندد.

 

بوی کولیره و برساق و انواع غذاهای سنتی همچون آش دوغ، هالاو، کلانه و .... در خانه‌ها می‌پیچد و سفره‌های پاشیو(سحری) و بربانگ(افطار) با غذاها و نان‌های محلی کردستانی‌ها تزیین می‌شود، صمیمیت سفره‌های افطاری پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با حضور فرزندان و نوه‌ها رنگین می‌شود و پخت غذاهای نذری نقش و نگار سفره نیازمندان می‌شود.

 

این ماه همه مهمان رحمت خداوند هستند و همه دستگیر و نوع‌دوست می‌شوند تا همدل و همراه هم باشند.

 

رمضان کردستانی‌ها به همین ضیافت‌های دورهمی و دستگیری نیازمندان ختم نمی‌شود، ضیافت‌های مردمی برپا می‌شود به نام گلریزان در تمام شهرهای استان که در آن خیرین و نوعدوستان زمینه‌ساز آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌شوند.

 

این ماه همه دنبال کسب رضای خداوندند و فرشتگان نیز طبق طبق مهربانی را به آسمان هدیه می‌برند، این ماه جرائم کم می‌شود، روزه‌خواری گناه محسوب می‌شود، مسافران و سالمندان و بیماران با نخوردن و نیاشامیدن در  ملاء عام آگاهند و همه دست در دست هم می‌دهند تا آداب رمضان را به جای آورند.

 

نماز و روزه، صدقه، خیرات، دعا، شب زنده‌داری در شب‌های قدر و قرآن خواندن تنها گوشه‌ای از آداب معنوی ماه رمضان است که موجب می‌شود خداوند رحمت و برکتش را شامل حال بندگانش کند و آنها را میهمان ضیافت خود بداند.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار