کد خبر: ۹۰۰۵
در ماه مبارک رمضان امسال؛

۸۰۰ نفر مبلغ مهرواره محله همدل را در استان خراسان جنوبی اجرایی خواهند کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اعزام ۸۰۰ مبلغ با محوریت پویش محله همدل به سایر نقاط استان در ماه مبارک رمضان امسال گفت: تاکنون ۸۰۰ مبلغ در سامانه اعزام اداره کل تبلیغات اسلامی ثبت‌نام شده‌اند.
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در اولین کارگروه فرهنگی استان، ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به هم‌زمانی این دو رویداد امیدواریم در سال جدید همه از برکات این ماه بهره کافی ببریم و از همین آغاز سال، ساعاتی را به تفکر اختصاص دهیم و در راستای پیشبرد اهداف اداری و سازمانی از موقعیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: ساعات و لحظاتی در ماه مبارک رمضان است که فقط در ماه‌های رمضان اتفاق می‌افتد که اگر اجازه ادامه حیات به ما داده شد برای ما دوباره تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به خطبه شعبانیه و فضایل بسیاری که برای ماه مبارک رمضان آمده است بر خواندن و مراجعه همه به این خطبه تأکید کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) در مورد فضیلت‌های ماه مبارک رمضان می‌فرماید؛ ۷ تا از در‌های بهشت در روز اول ماه مبارک به روی مؤمنان باز می‌شود و تا آخر ماه مبارک بسته نمی‌شود و این در رحمت الهی به‌صورت ویژه و به روی همه بندگان و نه‌فقط قشر خاص باز می‌شود و در جای دیگر پیامبر می‌فرماید اگر انسان‌ها می‌دانستند که ماه مبارک رمضان چه فضیلت‌هایی دارد دوست داشتند که طول سال ماه مبارک رمضان باشد.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اعزام مبلغ ویژه به ایستگاه‌های سلامت و بوستان هایی که مسافرین تردد دارند توسط ادارات تبلیغات اسلامی در شهرستان‌ها گفت: ماه مبارک رمضان ماه سلامتی روح است و حتی ازنظر سلامتی جسمی هم برای انسان مفید است لذا ادارات باید مبلغین خوش‌برخورد را به ایستگاه‌های سلامت که بعد از افطار هم استانی‌ها در آن تردد دارند و همچنین پارک‌های که مسافرین نوروزی در آن تردد دارند، اعزام کنند.

وی با اشاره لزوم قرآنی شدن فضای خانه‌ها در این ماه گفت: در ماه مبارک رمضان امام رضا(ع) می‌فرماید اگر کسی یک آیه از قرآن را بخواند مثل این است که کل قران را خوانده است و اگر فضای خانه‌ها فضای قرآنی بشود از همه جهات خیال آدم راحت است و انسان لذت می‌برد از فضای خانه‌اش.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره درخشش اخیر نخبه نه‌ساله قرآنی در استان، گفت: خانم عطیه عزیزی به خاطر فضای قرآنی که در خانه‌شان ایجادشده بود تبدیل به فخری نه‌تن‌ها برای والدین و شهر و استانش بلکه برای کل جهان اسلام تبدیل‌شده است و وقتی دقت شود متوجه می‌شویم این بچه همه‌چیزش قرآنی است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به ورود گروه‌های قرآنی به استان گفت: درست است با ساماندهی انجام‌شده این گروه‌ها در جلسات قرآنی برنامه دارند، ولی باید در مناطق محروم از این گروه‌ها استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه به تبیین مهرواره محله هم‌دل در استان پرداخت و گفت: در بحث مهرواره محله همدل سه نشست با دبیران شهرستانی و مجریان برگزارشده و مهرواره تبیین شده است و تاکنون ۳۷۱ نفر کلمه لبیک را به سامانه ارسال کرده‌اند. پوستر‌ها و تیزر‌های مرکز و تهیه‌شده در استان نیز در شبکه‌های استانی پخش‌شده است.

وی فزود: در اولویت‌بخشی به فعالیت‌های شبکه امامان سه موضوع مورد تأکید بوده است که یکی بحث کرسی‌های تلاوت و تفسیر کوتاه است که هر شب توسط شبکه امام برگزار می‌شود و بحث دوم سفره‌های افطار ساده است و بحث سوم گره‌گشایی و حل مسائل مردم محله و روستا و نشر خوبی‌ها است که به نحو احسن در استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رضایی با تأکید ب برنامه‌های رسانه‌ای استان گفت: در معرفی کارشناسان ۲ برنامه در صدا و ۲ برنامه در سیما با صداوسیما مشارکت داریم و لیست ۳۷ نفره به صداوسیما معرفی‌شده‌اند تا از این نخبگان در برنامه‌ها استفاده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با نوروز را فرصت خوب دانست که می‌توان فعالیت‌های خوبی را در راستای سیاست‌های سازمان انجام دهیم، گفت: ازآنجاکه ما در جنگ تمدنی هستیم و این امر ملموس است، بهترین عامل برای پیروزی در مبارزه تمدنی جهاد تبیین است و برای افزایش سربازان عرصه جهاد تبیین باید تلاش شود و همه دلسوزان پای‌کار بیایند و لشکریان این جهاد تبیین را افزایش دهیم و الحمدالله اتفاقات خوبی افتاده است و سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان با توجه به رصد‌ها تاکنون ۸۰۰ نفر مبلغ در سطح استان اعزام کرده است پیش‌بینی می‌شود این آمار به ۱۲۰۰ نفر هم برسد.

وی افزود: از این تعداد مبلغین به‌صورت گروهی برای تبلیغ آمده‌اند و تاکنون ۶ گروه اعزام‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: ر راستای تجهیز علمی مبلغین، محتوا‌های خوبی برای تبلیغ در اختیار مبلغین قرار داده‌شده است و کتاب‌های خوبی هم تهیه‌شده است که در اختیار این عزیزان قرارگرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه محوریت تبلیغ مبلغین مهرواره همدل خواهد بود، گفت: فایل تبیینی مهرواره به دست تمام مبلغین رسیده است و اگر عملیاتی شود در استان اتفاق بسیار خوبی خواهد افتاد چراکه در ایــن مهرواره افــراد و گروه‌هایی از خود مردم تـلاش می‌کنند کـه مسـائل فردی و جمعی که بـرای افراد محلـه خودشـان اتفاق افتاده است را در بـازه زمانـی مشـخصی و بر اساس الگوی حل مسئله، حـل کننـد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار