کد خبر: ۹۱۱۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار؛

شب‌های قدر فرصتی برای بیداری دل‌هاست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: شب قدر فرصتی برای بیدار شدن است نه بیدار ماندن و تا می‌توان باید از فضیلت‌های این شب بهره برد.
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در گفتگو با روابط عمومی این اداره اظهار داشت: شب قدر یکی از شب‌های مقدس و متبرکی است که در آن سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد و خدای متعال در قرآن مجید از آن بسیار به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «قدر» نازل فرموده است.

وی افزود: در تمام سال، شبی به خوبی و پر فضیلتی شب قدر وجود ندارد و در این شب سرنوشت اشخاص با توجه به ایمان و تقوایشان مشخص خواهد شد.

حجت‌الاسلام مختاری نیا عنوان کرد: شب قدر، شب یلدایِ روح است و شبی که هیچ یلدایی به ارزش یک ساعت آن هم نمی‌‏رسد حال آنکه هم‏وزن هزار ماه است. نکته مهمّی که درباره شب‌های قدر باید به آن توجه کنیم «احیا» است که باید شب را تا سپیده صبح به عبادت و دعا بگذرانیم و در این شب تنها چشمان ما نه بلکه دل‌های ما باید بیدار شود و با بصیرت به درگاه خداوند متعال دعا کرد.

وی با اشاره به فضیلت شب قدر گفت: پیامبر اکرم (ص) در باب فضیلت شب‌های قدر می‌فرمایند: کسی که شب قدر را به شب زنده‌داری بگذراند تا شب قدر آینده عذاب دوزخ از او دور شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره ضرورت بهره‌گیری از لیالی قدر، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار ارزشمندی برای تزکیه و خودسازی است و در این بین لیالی قدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

وی از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصت مناسب برای خودسازی یاد کرد و افزود: در این ماه مبارک که ماه مهمانی خداوند است، باید انسان در خود تحول ایجاد کرده و به اصلاح شیوه زندگی گذشته خود بپردازد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا تاکید کرد: همزمان با لیالی قدر برنامه‌های مختلفی از جمله قرائت قرآن، دعای افتتاح، دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، سخنرانی، عزاداری در مساجد بیجار برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری مراسم شب‌های قدر با حضور مردم مومن و خداجوی بیجاری و در سطح ۲۰ مسجد این شهرستان برگزار می‌شود و در روایات به انجام اعمال مختلفی همچون غسل شب احیا، خواندن دو رکعت نماز این شب، قرآن به سر گرفتن و استغفار و توبه در این شب توصیه شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار