کد خبر: ۹۱۴۳
برنامه‌های مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در «هفته هنر انقلاب» اعلام شد؛

از «گالری‌های تخصصی» تا «نمایشگاهی به وسعت شهر»

در«هفته هنر انقلاب اسلامی» برنامه‌های مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، شامل سه برنامه در موزه‌ها و گالری‌های تخصصی و یک برنامه به صورت نمایشگاه بزرگ خیابانی خواهد بود.
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

از «گالری‌های تخصصی» تا «نمایشگاهی به وسعت شهر»

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد زرویی نصرآباد، مدیر مرکز هنر‌های تجسمی با اعلام اینکه در هفته هنر انقلاب، چهار نمایشگاه از آثار هنرمندان صاحب نام و برجسته عرصه تجسمی برنامه‌ریزی و برگزار شد، گفت: این نمایشگاه‌ها از بیستم فروردین ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری، گالری فرشچیان در مؤسسه صبا – فرهنگستان هنر - و موزه دفینه در مجموعه فرهنگی هنری سردار آسمانی برگزار شد.

وی افزود: علاوه بر این سه نمایشگاه تخصصی، در این هفته یک نمایشگاه بزرگ خیابانی هم ساماندهی شد که در آن، آثار نقاشان مشهور هنر انقلاب در سطح شهر و بر روی پرتابل‌های شهری و عرشه پل‌ها برای عموم به نمایش گذاشته شد.

۱۰ نقش یادگار، ۱۰ هنرمند ماندگار

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاهی با عنوان «۱۰ نقش یادگار، ۱۰ هنرمند ماندگار» در نکارخانه استاد فرشچیان «مؤسسه صبا» خبر داد و گفت: این رویداد که آثار آن متعلق به گنجینه هنر‌های تجسمی حوزه هنری است، با حمایت فرهنگستان هنر ساماندهی شده است.

به گفته وی، در این نمایشگاه آثار استادان کاظم چلیپا، حسین خسروجردی، حبیب صادقی، مصطفی گودرزی، ناصر پلنگی، ایرج اسکندری، عبدالحمید قدیریان، مصطفی ندرلو، علی وزیریان و مرتضی اسدی به نمایش گذاشته شده است.

خاطرات ناتمام

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی، در توضیح درباره نمایشگاه برگزار شده در موزه دفینه نیز گفت: این نمایشگاه با عنوان «خاطرات ناتمام» منتخبی از آثار دهه ۶۰ و ۷۰ دکتر مصطفی گودرزی را در بر می‌گیرد که ۱۵ اثر از این استاد صاحب‌نام در این مجموعه ارائه سده است.

تندیس‌های سرفراز

زرویی نصرآباد در توضیح درباره این نمایشگاه‌ها گفت: در نمایشگاهی که در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار می‌شود، نمایشگاهی با عنوان «تندیس‌های سرفراز» به مرور آثار هنرمندان پیشکسوت مجسمه‌ساز می‌پردازد و کار‌هایی از استادان نادر قشقایی، ملک دادیار گروسیان، قدرت‌اله معماریان، طاهر شیخ الحکماء، حسین عصمتی، حمید قدیریان، مینا صدری، فاطمه خزایی، عفت صلواتی و … به نمایش گذاشته می‌شود

نمایشگاه بزرگ شهری

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه نقاشی بزرگ در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد که در آن ۲۵ اثر نقاشی از ۱۰ نقاش صاحب‌نام هنر انقلاب بر روی بیلبورد‌های شهری و عرشه پل‌ها نصب شده است تا عموم مردم با این آثار فاخر و جریان‌ساز آشنا شوند

ارسال نظر