کد خبر: ۹۱۸۱
با حضور برگزیدگان رشته‌های هنری ؛

«چهره‌های سال هنر انقلاب» تقدیر شدند

هنرمندان رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی، عکس، معماری و پژوهش سال هنر انقلاب در حوزه هنری تقدیر شدند.
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

«چهره‌های سال هنر انقلاب» تقدیر شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته، ۲۵ فروردین، نشست شب تئاتر، موسیقی، عکس، معماری، پژوهش و ترجمه «هفته هنر انقلاب» با حضور چهره‌های سرشناس هنر، مدیران حوزه هنری و فرهنگ و هنر کشور در حوزه هنری برگزار شد.

ایوب آقاخانی چهره سال بخش تئاتر

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری به عنوان نخستین سخنران این شب گفت: سال گذشته سال سختی برای فرهنگ و هنر کشور بود و هنرمندان انقلابی تلاش‌های بسیاری داشتند تا چراغ هنر کشور روشن بماند. بخصوص هنرمندان تئاتر کشور که با روحیه‌ای انقلابی و خستگی ناپذیر صحنه تئاتر را حفظ کردند و آن را زنده نگه داشتند. یکی از این هنرمندان «ایوب آقاخانی» بود که با فعالیت‌های خود اجازه خاموشی هنر‌های نمایشی کشور را نداد.

در ادامه از ایوب آقاخانی به عنوان چهره سال هنر انقلاب در رشته تئاتر بخاطر خلق اثر «تریلوژی‌های جنگ» با حضور کاظم نظری مدیر کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

علی‌اصغر فهیمی‌فر چهره سال بخش پژوهش

سجاد صفارهرندی مدیر پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری نیز در بخش اظهار داشت: سال گذشته سال پر کاری از ابعاد گوناگون برای پژوهشکده بود و آثار قابل توجهی از سوی هنرمنندان و پژوهشگران تولید شد، اما پس از بررسی‌ها و مشورت‌های انجام شده به یک نفر آن هم دکتر علی‌اصغر فهیمی‌فر رسیدیم. در ادامه تقدیر از دکتر علی‌اصغر فهیمی‌فر به عنوان هنرمند سال ۱۴۰۱ انقلاب اسلامی در بخش پژوهش با حضور دکتر ساعی رئیس دانشگاه سوره انجام شد.

سید عباس میرهاشمی چهره سال بخش عکس

سید احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران حوزه هنری نیز در بخش بعدی این نشست گفت: هنرمندانی که در این شب‌ها به عنوان هنرمند انقلابی تقدیر می‌شوند عمر خود را وقف این کار کردند که قدردان همه آن‌ها هستیم.

باقری افزود: هنرمندی که در این شب در رشته عکاسی تقدیر می‌شود هنرمندی است که سال‌ها پیش انجمن عکس انقلاب اسلامی را راه‌اندازی کرد و در کنار آن فعالیت‌های بسیاری را در راستای هنر انقلاب و دفاع مقدس انجام داد. ایشان علاوه بر سابقه بی‌نظیر خود در ثبت عکس‌های مهم انقلاب و دفاع مقدس سال گذشته دبیری جشنواره هنر‌های تجسمی فجر را عهده دار بود که با دشواری‌ها و فشار‌های گوناگونی روبرو بود، اما مجاهدانه آن را برگزار کرد.

در ادامه از سید عباس میرهاشمی به عنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی در بخش عکس با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری تجلیل و تقدیر شد.

جواد خدایی در بخش معماری معرفی شد

مصطفی مومنی‌راد، مدیر مرکز معماری حوزه هنری نیز در این شب گفت: مرکز معماری در این سال‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به مسئله محوری داشته است که دکتر جواد خدایی با چنین نگاه و روحیه‌ای مورد توجه گروه داوری ما قرار گرفت. خدایی تلاش‌های بسیاری بر حرم رضوی و بافت شهری اطراف آن داشت و تلاش کرد رویداد‌های ناخوشایندی که در حوزه معماری و شهرسازی اطراف حرم مطهر رضوی رخ داد را رفع کند و وضعیت درستی را ایجاد و تثبیت کند.

تقدیر از دکتر جواد خدایی با حضور دکتر معماریان در ادامه این نشست انجام شد.

محمد مهدی سیار در بخش موسیقی و ترانه

میلاد عرفان پور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری نیز در این ضیافت و دورهمی هنرمندان انقلابی با خوش‌آمد گویی به همه هنرمندان حاضر گفت: در سال‌های گذشته تلاش داشتیم تا آثاری تولید شود که در حوزه‌های موسیقی پژوهشی، نواحی و... حائز اهمیت بوده‌اند.

وی افزود: برای انتخاب چهره سال موسیقی انقلاب گروهی از کارشناسان تشکیل شد که پس از بررسی‌ها در نهایت دکتر محمدمهدی سیار بخاطر تولید آثار شاخص در زمینه تصنیف و ترانه و جریان‌سازی حوزه موسیقی کشور انتخاب شد.

تقدیر از هنرمندان سال بخش موسیقی با حضور امیرحسین سمیعی انجام شد و دکتر محمد مهدی سیار به این عنوان معرفی شد.

مهدی سیار پس از دریافت این عنوان و جایزه خود پشت تریبون حاضر شد و در سخنانی کوتاه گفت: ترانه سرایی برای من تجربه‌ای متفاوت از شعر است، چون من را در ارتباط جمع قرار می‌دهد. اگر توفیقی داشتم حاصل قرارگرفتن در کنار هنرمندان بزرگ بوده که خیلی هایشان در همین جمع هستند.

تقدیر از اسلامزاده، خیراندیش، دارابی و سامان در بخش‌های مستند، انیمیشن، سینمایی و تلویزیونی

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در بخش سینما نیز در سخنانی کوتاه مطرح کرد و گفت: ما در چهار بخش برگزیده داریم؛ فیلم سینمایی، سریال، انیمیشن و مستند که در بخش فیلم سینمایی قالب‌های تخصصی و هیئت انتخاب خاص داشتیم.

در ادامه این نشست و در آخرین بخش «محسن اسلام زاده» برای ساخت مستند «هیچ کس منتظرت نیست» بعنوان هنرمند سال انقلاب اسلامی معرفی شد.

همچنین «محمد خیر اندیش» برای کارگردانی انیمیشن «پسر دلفینی»، «حسین دارابی» برای کارگردانی فیلم سینمایی «هناس» و فیلم کوتاه «محافظ» و درنهایت «جلیل سامان» برای تولید مجموعه تلویزیونی «زیر خاکی» در این بخش به عنوان چهره‌های سال ۱۴۰۱ معرفی و تجلیل شدند.

در این بخش محسن اسلامزاده بخاطر حضور در کشور افغانستان حضور نداشت و با پیغامی ویدیویی از توجه حوزه هنری به تولیدات سال گذشته وی تشکر کرد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار