کد خبر: ۹۱۹۱
مرکز سفیرفیلم خبر داد؛

اکران «وداع با اسلحه» در دانشگاه‌های کشور

مستند «وداع با اسلحه» کاری از مرکز سفیرفیلم است که به ناگفته‌هایی از ماجرای فلسطین و رژیم اشغالی با محوریت یاسر عرفات می‌پردازد.
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

اکران «وداع با اسلحه» در دانشگاه‌های کشوربه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مستند «وداع با اسلحه» به کارگردانی امیرحسین کاربخش که جدیدترین تولیدات مرکز مستند سفیرفیلم است، از روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه به مدت یک هفته در بیش از ۲۰ دانشگاه کشور رونمایی و اکران می‌شود.

کارگردان مستند «وداع با اسلحه» می‌گوید: تولید مستند درباره «فلسطین» همیشه یکی از سخت‌ترین کار‌ها به شمار می‌رود و حتی صحبت درباره فلسطین هم کار سختی است؛ چرا که یک پوسته دولتی روی آن را پوشانده است. از سویی برگ برنده از آن کسی است که بتواند ماجرایی متفاوت از قصه فلسطین و اصطلاحا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد و عامه‌ی مردم را با خود همراه کند.

پیرنگ اصلی این مستند روایت زندگی یاسر عرفات، رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین است. داستان در کنارش ارائه‌ی پرتره‌ی یاسر عرفات، به تاریخ پر فراز و نشیب درگیری‌های فلسطین با شهرک‌نشین‌ها و ماجرای صلح فلسطین با اسرائیل می‌پردازد. همچنین حقایق تاریخی کمتر شنیده‌شده‌ای را همراه با تصاویر آرشیوی دیده نشده برای مخاطب عام بازگو می‌کند.

مستند «وداع با اسلحه» کاری ۸۰ دقیقه‌ایست که در طی دو سال و نیم پژوهش و تولید شده و در دی و اسفند سال ۱۴۰۱ در جشنواره‌های فیلم عمار و مقاومت اکران شد.

ارسال نظر