کد خبر: ۹۲۰۰

استقبال مردم از ضیافت افطاری فلسطینی چشم‌گیر بود

دبیر مردمی ضیافت افطاری فلسطینی گفت: استقبال از ضیافت افطاری فلسطینی چشم‌گیر بود. به طوری که برخی‌ها همه روز در حوالی موکب‌ها افطار می‌کردند. برخی نیز با حمایت‌های مالی و برخی دیگر با خرید غذا و واگذاری آن به موکب‌ها باعث تنوع این برنامه شدند.
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵

استقبال مردم از ضیافت افطاری فلسطینی چشم‌گیر بود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات، حجت الاسلام «مرتضی اسدی» دبیر مردمی ضیافت فلسطینی پس از پایان این ضیافت که در میدان فلسطین برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه ابتدا قرار بود برای حمایت و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین به مدت ۳ شب و با طبخ غذای (هر شب) سه هزار تایی برگزار شود. اما استقبال خوب مردم، این شور و اشتیاق را در ما ایجاد کرد تا سه شب را به ۹ شب و هر وعده افطار را به ۹ هزار افزایش دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و وعده‌های افطاری توزیع شده تصریح کرد: از ابتدا قرار دست اندرکاران بر این بود که وعده‌های افطار ما به سبک فلسطینی و یا عربی-اسلامی باشد که این مورد به خوبی اجرا شد. از غذا‌ها و نوشیدنی‌های کاملا عربی-اسلامی استفاده شد و مورد استقبال مردم روزه‌دار قرار گرفت.

اسدی افزود: برای آماده سازی و طبخ افطاری موکب‌ها از ساعت هشت صبح مشغول به کار می‌شدند و با اذان مغرب توزیع افطاری آغاز می‌شد.

وی با اشاره به برنامه‌های برگزار شده گفت: در میدان فلسطین و به واسطه این ضیافت شش موکب برپا شد که چهار موکب پذیرایی و دو موکب فرهنگی بودند. یکی از این دو، غرفه کودک بود و کودکان برای سرگرمی در حین افطاری خانواده خود مشغول بازی و نقاشی و ... بودند که این بازی‌ها و نقاشی‌ها نیز مرتبط با موضوع فلسطین و قدس شریف بود.


استقبال مردم از ضیافت افطاری فلسطینی چشم‌گیر بود
دبیر ضیافت ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده قرائت قرآن به صورت مستقیم از نابلس فلسطین، تولید یک اثر هنری در ارتباط با مقاومت و اهدا آن به نماینده جنبش حماس در ایران، اجرای افطاری در قالب پویش مقلوبه و برگزاری جشن فرشته‌ها برای کودکان فلسطینی همراه با یادبود شهدای اخیر ضد صهیونیستی و اجرای گروه‌های سرود بود.

اسدی با اشاره به حضور چشم‌گیر مهمانان خارجی در این ضیافت گفت: موکب دیگر ما متعلق به مهمانان خارجی بود که از اسپانیا، سوئیس، فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و از دیگر کشور‌ها میهمانان مختلفی با دیدگاه‌های آزادی خواهانه داشتیم.

وی افزود: نمایندگان گروه‌های مقاومت از جمله حماس و جهاد اسلامی نیز از این رویداد مهم بازدید و از دست اندرکاران قدردانی کردند.

دبیر ضیافت افطاری فلسطینی با اشاره به نوع پوشش این رویداد توسط رسانه‌ها تصریح کرد: این برنامه تقریبا توسط بسیاری از شبکه‌های پر بیننده صدا و سیما و همچنین خبرگزاری‌ها و شبکه‌های داخلی و خارجی مثل؛ المنار-العالم-المیادین-الکوثر-HispanTV پوشش خبری و تصویری داشت. شبکه افق نیز ویژه برنامه‌ای را با عنوان میدان فلسطین در کنداکتور خود قرار داد.

وی با تحسین استقبال مردم از این ضیافت بیان کرد: از اتفاقات جالب و مورد توجه در این برنامه استقبال چشم‌گیر مردم بود. به طوری که این برخی‌ها همه روز در حوالی موکب‌ها افطار می‌کردند. برخی نیز با حمایت‌های مالی و برخی دیگر با خرید غذا و واگذاری آن به موکب‌ها باعث تنوع این برنامه شدند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار