کد خبر: ۹۲۰۷
حامد شاکرنژاد مطرح کرد:

«محفل» مردم را با قرآن آشتی داد

شاکرنژاد حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما را دستی متحد برای ادامه فرهنگ‌سازی قرآنی کشور دانست.
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

«محفل» مردم را با قرآن آشتی دادبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حامد شاکرنژاد، قاری، حافظ قرآن درخصوص برنامه قرآنی «محفل» و تاثیر آن در جامعه بیان کرد: من سی و پنج سال است که در مجالس قرآنی رفت و آمد دارم. اما به تازگی با پخش برنامه‌ی «محفل» اتفاق تازه‌ای را تجربه می‌کنم و با افراد جدید ارتباط می‌گیرم. پیش از این افرادی که در مجالس قرآنی رفت و آمد داشتند ثابت بودند، اما حالا نه تنها در افراد قرآنی بلکه در رفتار‌های مردم هم تفاوت را احساس می‌کنیم، و شاهد آن هستیم که اقشار جدیدی به مجالس قرآنی اضافه شده‌اند. افراد زیادی با قرآن آشتی کرده‌اند و انسشان بیشتر شده. کسانی هم تصمیم گرفته‌اند حافظ قرآن شوند. بعضی‌ها می‌خواهند قاری شوند و خلاصه اقبال بسیاری برای عضویت در جمع قرآنی دیده می‌شود و این اتفاق از برکات قرآن در برنامه‌ی «محفل» است. درواقع این اثرات با تلاش مدیریت محترم رسانه، و آقای قمی که همیشه حمایت‌هایشان را دیده‌ایم محقق شده و از تک تک این عزیزان تشکر می‌کنم.

این حافظ و قاری قرآن کریم در پاسخ به این سوال که ویژگی برنامه‌ی «محفل» چه بوده که از همه قشری مخاطب جذب کرده است، اظهار کرد: نکته‌ی مهم برنامه «محفل» ارائه‌ی نگرشی جدید نسبت به قرآن بود. اینکه مخاطب با واقعیت رفتار افراد قرآنی آشنا شد و دید که ما با قرآن می‌خندیم، با قرآن زندگی می‌کنیم گریه می‌کنیم با قرآن حالمان خوب است. ما با قرآن صحبت می‌کنیم و این کتاب هم با ما صحبت می‌کند. ما معمولا وقتی از معنویت حرف می‌زنیم، فکر می‌کنیم که رسیدن به آن اتفاقی دور و دست نیافتنی است. حقیقتا کلام الهی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، اما نباید کاری کنیم که از آن دور شویم. «محفل» قرآن را برای ما نزدیک‌تر و دست‌یافتنی‌تر کرد و زیبایی‌های آن را به ما نشان داد.

او همچنین در درباره‌ی تاثیر حضور سازمان تبلیغات اسلامی که یکی از پایه‌گذاران برنامه‌ی «محفل» است و ماهیتاً مامور به تبلیغ معارف است، و تعامل این سازمان با رسانه‌ی ملی گفت: حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از برنامه «محفل»، مصداق عبارت یدالله مع الجماعت است. هر سازمانی امور مربوط به خودش را به عهده دارد. هر کدام وظیفه‌ای دارند و برنامه‌ی «محفل» این اتحاد حول قرآن را برای سازمان‌ها -هم صداو سیما هم سازمان تبلیغات هم شورای عالی قرآن- رقم زده. همه در کنار هم، هرکدام مانند گذشته به وظیفه‌ی واقعی خود عمل کردند، اما نکته‌ی مهم، در کنار هم بودن این دو نهاد مهم کشور بود. این بار نهاد‌ها به شکل زیبایی کنار هم قرار گرفتند و کاری بسیار اثرگذار را پیش بردند.

شاکرنژاد یادآور شد: من امیدوارم جریان خوبی که در تبلیغ اسلام به ویژه قرآن در رسانه ملی قوت و جان گرفته است، یک حرکت گذرا نباشد و با تداوم این برنامه گامی موثر در جریان برنامه‌سازی قرآنی در کشور برداریم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر