کد خبر: ۹۲۲۷
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

موفقیت «محفل» به علت نشان دادن زیبایی‌های قرآن و اسلام است

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی با اشاره به موفقیت برنامه تلویزیونی «محفل»، علت مؤثر بودن این برنامه را نشان دادن زیبایی‌های قرآن و اسلام دانست.
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

موفقیت «محفل» در گرو نشان دادن زیبایی‌های قرآن و اسلام استبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، درباره برنامه تلویزیونی «محفل» و استقبال چشمگیر مخاطبان از این برنامه قرآنی گفت: دنیای امروز بر پایه رسانه است و بهترین ابزار بیان برای مردم هم زبان هنر است. از طرفی قرآن این کتاب الهی سراسر زیبایی است و خداوند در تمام آیات آن برای زندگی امروز با زبان شیرین و روان، راهکاری در قامت خودمان بیان کرده است. حالا برنامه تلویزیونی «محفل» خیلی خلاقانه توانسته مفاهیم قرآنی را در ظرف رسانه بریزد و با ایده‌پردازی درست و نگاهی خالصانه آن را به مخاطب بشناساند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: قرآن محتوا و گفتار عمیقی دارد که در دسترس ماست و برنامه «محفل» با بکارگیری ابزار رسانه در قاب تلویزیون، این مهم را برای مردم محسوس‌تر و ملموس‌تر کرده است. این برنامه تلاش گروهی چندین نفره است که با کارگردانی خوب، انتخاب درست مهمانان و داوران، توانسته ظرفیت و سرمایه‌های قرآنی کشور مانند حافظان و قاریان را با زبان خوش هنر به تصویر بکشد؛ در واقع باید گفت یکی از علل موثر بودن و موفقیت برنامه «محفل»، نشان دادن زیبایی‌های قرآن و اسلام است.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه برنامه تلویزیونی «محفل» بر پایه اعتقادات قرآنی خود ایستاده و خط قرمزی را رد نکرده است، اظهار کرد: تا امروز این برنامه از چارچوب دینی عدول نکرده است و با همان حال و هوای کرسی‌های تلاوت، اما در قالب تلویزیونی و عامه‌پسند پیش رفته است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه «محفل» می‌تواند در فصل‌های مختلف تولید و پخش شود، یادآور شد: قرآن غذای روح و جان است و نه تنها تکراری نمي‌شود، بلكه با هر تکرار، بر جان آدم می‌نشیند و تعمیق می‌يابد. در برنامه «محفل» هم اگر مصادیق و سوژه‌های برنامه تکراری نشود، می‌توان به فصول دیگر این برنامه فکر کرد. من معتقدم که «محفل» با رعایت تمام شرایطی که تازگی خودش را حفظ کند، به حتم باید ادامه پیدا کند و روی آنتن رسانه ملی بماند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی درخصوص حمایت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با صدا و سیما در تولید برنامه «محفل» گفت: به زعم من امروزه کسی در دنیا موفق است که با زبان رسانه حرف حق را به مردم برساند. ما در سازمان تبلیغات اسلامی درصدد تبیین حقیقت و خوبی‌ها هستیم و روشن کردن کلامی، جز با زبان رسانه در جهان ممكن نخواهد شد. برنامه تلویزیونی «محفل» نیز حقیقت قرآن را در تلویزیون به نمایش گذاشته است؛ حقیقتی که با در کنار هم قرار گرفتن صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی به منصه‌ظهور رسید. الحمدالله مراودات بین ما و رسانه ملی بیشتر شده تا با زبان هنر و رسانه، حق و حقیقت را ضریب دهیم و همان‌طور که در برنامه «محفل» سعی شد تا مهماناني از سراسر کشور حاضر شوند، اميدواريم در دیگر برنامه‌ها هم شاهد حضور همه اقشار و قومیت‌های کشور باشیم.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار