کد خبر: ۹۲۳۷
در دومین نشست کمیته فضای مجازی عفاف و حجاب بندرعباس عنوان شد؛

نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در دومین نشست کمیته فضای مجازی عفاف و حجاب در بندرعباس برگزار شد گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست کمیته عفاف و حجاب که با حضور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری و سایر کارشناسان فرهنگی ادارات برگزار شد، اظهار داشت: در برخورد با پدیده بدحجابی باید برنامه‌ریزی شده و اصولی کار کرد و همه متولیان فرهنگ باید در این راستا سهیم باشند.

وی عنوان داشت: در توسعه فرهنگ حجاب، بایستی میان فعالیت‌های فرهنگی هماهنگی و همسویی وجود داشته باشد، برنامه‌ها و اقدامات به عمل آمده به صورت پیگیر تحت نظارت و اشراف ادارات ذیربط قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: باید در تحقق عفاف و حجاب از روش‌های نوین و ابزار‌های روز در جامعه و از فضای مجازی به نحو مطلوبی بهره برد و فضای مجازی در این روزگار، به سبب غلبه فضا‌ها و محتوا‌های ناسالم و غیرعفیفانه بر محیط و مطالب سالم و مفید، ناامن و پُرمخاطره است و نمونه‌های بسیاری از انسان‌های عفیف و محجوب را می‌توان یافت که با حضور در این فضا، از دایره عفت و حجاب خارج شده اند و بایستی در فضای مجازی با راه‌اندازی پایگاه‌های گوناگون به مسئله عفاف و حجاب پرداخته و محتوا‌های مختلفی درباره آن عرضه شود.

وی عنوان داشت: نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باور‌های دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و نقش فرهنگ در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق تر، ضروری و اساسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی تصریح کرد: بی‌توجهی نسبت به کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف اجتماعی، جوان را به سمت بی‌هویتی و پرداختن به ضد ارزش‌ها سوق می‌دهد، وقتی پویایی دین در عرصه حیات بشری کم رنگ شود، بی شک دختران و پسران، ابزار وجود و اثبات شخصیت خویش را در مظاهر غیر دینی مانند خود آرایی و مدگرایی جستجو می‌کنند.

وی عنوان داشت: عدم اهتمام به تقویت باور‌های دینی و ارزش‌های اخلاقی سبب می‌شود نسل جوان نسبت به ارزش‌ها بیگانه گشته و نسبت به اعتقادات دینی خود احساس حقارت نماید و بن بست فکری در این باب، خودباختگی به فرهنگ غرب را در پی دارد.

ارسال نظر