کد خبر: ۹۲۵۱
حجت الاسلام امیرحسین کمال‌زارع، عضو انجمن شعر طلاب استان تهران:

«محفل» حلاوت تلاوت قرآن را به مردم چشاند

عضو انجمن شعر طلاب استان تهران گفت: «محفل»، نیاز رسانه ملی به برنامه‌ای برای نشان دادن زیبایی‌های تلاوت قرآن به مردم را تامین کرد.
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

«محفل» حلاوت تلاوت قرآن را به مردم چشاندبه گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام امیرحسین کمال‌زارع انجمن شعر طلاب استان تهران گفت: در فضای رسانه ملی، برنامه محفل نیاز بود؛ بسیاری از افراد زیبایی خوانش قرآن را نچشیده و درک نکرده بودند این موضوع را زمانی متوجه شدم که محفل قرآنی ایام اعتکاف از سوی افراد زیادی به ویژه کودکان و نوجوانان مورد استقبال قرار گرفت و این موضوع نشان دهنده علاقه افراد به شنیدن آوای زیبای قرآن است.

حجت الاسلام کمال‌زارع تصریح کرد: برنامه محفل که برای بار اول نمود یافت، تلاوت قرآن را به مردم بیش از پیش معرفی کرد و زیبایی‌اش را به رخ کشید؛ همین امر برنامه را بسیار جذاب کرده و اساتیدی که حضور داشتند هم بسیار خوب بودند.

وی افزود: معجزه بچه‌های کوچکی که ۴ یا ۵ سال دارند، قرآن را حفظ هستند، حتی جای آیه‌ها را هم می‌دانند و در محفل حضور می‌یابند دیدنی و جذاب است.

عضو انجمن شعر طلاب استان تهران بیان کرد: قاریان متعدد در کشور‌های اسلامی به فعالیت قرآنی می‌پردازند، هرکس به سبکی می‌خواند و ممکن است فردي سبک جدیدی هم داشته باشد که به جامعه معرفی نشده است؛ همین که داوران و مهمان‌ها کشور‌های مختلف دعوت شده و حضور می‌یابند باعث می‌شود که هم برنامه  در کشور خودشان نمود داشته باشد و هم وحدت بین مسلمان و زیبایی قرآن را نشان دهد.

حجت الاسلام کمال‌زارع افزود: ممکن است کسی چندان به قرآن علاقه نداشته و با تلاوت آن مانوس نباشد، اما وقتی شبکه پرمخاطبی مثل شبکه سه آن هم در ساعات پیش از افطار، برنامه «محفل» را پخش می‌کند، مخاطبان زیادی را پای تلویزیون می‌نشاند. حتی اگر کسی به صورت گذری و لحظه‌اي این برنامه را ببیند به سمت فضای قرآنی جذب شده و لذت می‌برد.

وی اظهار داشت: اگر در طول سال هم برنامه‌ای شبیه به محفل و مختص به قرآن پخش شود، می‌تواند زیبایی تلاوت قرآن را به مردم بچشاند. حتی اگر طرح‌هایی در قالب پویش یا محافط قرآن خانگی و هیئتی هم باشد می‌تواند تاثیر خود را در ترویج فرهنگ قرآنی در بین جامعه بگذارد.

«محفل» برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما است که در روز‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ ساعاتی پیش از افطار روی آنتن رسانه ملی مي‌رود. احمد ابوالقاسمی، حامد شاکرنژاد، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان، رضوان درویش و حسنین الحلو، داوران اين برنامه هستند و مجری آن رسالت بوذری است. در مجموع ۱۵۰ مهمان در طول شب‌های ماه مبارک رمضان به «محفل» می‌آیند و موفقیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی خود را در فضایی شاد و جذاب، معرفی می‌کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار