کد خبر: ۹۲۵۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان عنوان کرد:

فعالیت‌های فرهنگی در اولویت اقدامات

سازمان تبلیغات اسلامی مسائل فرهنگی جامعه را اولویت‌سنجی کرده و در حال حاضر اولویت جامعه را بر مبنای نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین و همچنین جمعیت و حوزه بانوان و نوجوانان قرار داده است.
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان  درباره اقدامات انجام شده این سازمان برای ترویج روحیه معنوی در بین جوانان و نوجوانان گفت:  برای عمل به مسئله جهاد تبیین اعزام روحانیون جهادی در همه مناسبت‌ها به صورت انفرادی و گروهی از قم و همچنین به صورت خاص در ایام ماه مبارک رمضان، محرم و صفر، فاطمیه و ... انجام می شود درهمین زمینه نیز در ماه رمضان بیش از ۷۰ روحانی به مساجد شهرستان اردستان جهت برگزاری نمازجماعت و دیگر برنامه‌ها اعزام شدند بنابراین با حضور این روحانیون در اکثر مساجد شهری و روستایی برنامه‌های نمازجماعت و سخنرانی و قرائت قرآن برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد، با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان، علاوه بر اعزام روحانی برای مساجد، برای برخی ادارات و مدارس شهرستان نیز جهت برگزاری نماز جماعت، روحانی اعزام شده است افزود: در ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و همچنین کارخانجات حضور مستمرروحانیون در روستا‌ها و اقامه نمازجماعت و تبیین مسائل در راستای جهاد تبیین انجام می شود.

برگزاری جشنواره قرآنی بهار در بهار

وی با اشاره به اینکه روحانیون در مدارس، روستا‌ها و کارخانجات تحت عنوان گفتمان دینی حضور پیدا می‌کنند افزود:  براساس دستور مقام معظم رهبری و تاکید رئیس سازمان تبلیغات، پیگیری هر کار فرهنگی روی زمین مانده می‌تواند برعهده سازمان تبلیغات باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان افزود:از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری مراسم مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در جوار امامزاده اسماعیل (ع) اردستان، همچنین فعالیت‌های فرهنگی و جزء‌خوانی قرآن کریم در اکثر مساجد  از برنامه‌های شاخص فرهنگی  اجرا شده در اماکن متبرکه اردستان بود.

وی عنوان کرد: همچنین در این ماه پر برکت سه برنامه شاخص جزء‌خوانی قرآن کریم در شهر‌های اردستان، زواره و مهاباد برگزار شد و مسابقه “حال خوب” نیز توسط سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار ومسابقه مجازی تفسیر سوره محمد (ص) در فضای رسانه‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به همکاری شهرداری اردستان برای برگزاری جشنواره قرآنی بهار در بهار در چهار موضوع حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم و خوشنویسی سوره قدر برای افراد در رده‌های سنی مختلف گفت: برگزاری جشن روزه اولی‌ها  ومحفل جزء‌خوانی قرآن با حضور قاریان بین المللی با همکاری دیگر نهاد‌ها وبرگزاری تجمع مدافعان عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان امسال بود.

تأسیس خانه‌های قرآن در روستا‌های شهرستان

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان با توجه به هم افزایی و اتحاد میان دوایر دولتی در زمینه‌های مختلف کار‌های مشارکتی خوبی انجام شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان، با اشاره به فعالیت گسترده در فضای مجازی با رویکرد تبیین دستورات دین، تصریح کرد: پیگیری تأسیس خانه‌های قرآن در روستا‌ها را انجام داده‌ایم همچنین هفت کانون فرهنگی تبلیغی و سه مؤسسه قرآنی و بیش از ۱۵۰ هیئت نیز در این شهرستان تأسیس شده است.

وی تاکید کرد: قشر جوان باید خود را در برابر پیشرفت جامعه مسئول بدانند و برای پیشرفت کشور به مبانی اسلامی، فرهنگ و سنت‌های ایرانی تکیه کنند؛ چراکه الگوی غربی هیچ گاه مد نظر انسان‌های آزاده و آگاه جهان نیست؛ زیرا پیشرفتی که در غرب مشاهده می‌شود با استعمار و غارت کشور‌های دیگر صورت گرفته است.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد، رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور از رسالت و وظایف تبلیغات اسلامی است.

ارسال نظر