کد خبر: ۹۲۸۹
جشن بزرگ برنامه «محفل»/ ۱

حجت‌الاسلام قمی: «محفل» باید به جریان فراگیر کشوری تبدیل شود

حجت‌الاسلام قمی در جشن بزرگ برنامه تلویزیونی «محفل» که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، گفت: برنامه محفل یک شروع خوب است که باید امتداد یابد و تبدیل به یک جریان فراگیر کشوری شود.
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

حجت‌الاسلام قمی: «محفل» باید به جریان فراگیر کشوری تبدیل شودبه گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جشن بزرگ برنامه تلویزیونی محفل با حضور جمع کثیری از مردم، عوامل برنامه و هم‌چنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وحید جلیلی قائم‌مقام رسانه ملی، محسن برمهانی معاون سیما و جمعی از اساتید و چهره‌های قرآنی، همزمان با ايام عيد سعيد فطر، شامگاه سوم اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن قدردانی از عوامل برنامه گفت: مهم‌تر از استمرار این برنامه، این است که به امتداد «محفل» فکر کنیم؛ «محفل» می‌تواند بهانه‌ای برای رونق گرفتن محافل قرآنی در سراسر کشور باشد. بگذارید مردم در روستا‌ها و شهر‌های مختلف جلسات قرآنی‌شان را با نام «محفل» برگزار کنند و این عنوان را زنده نگه‌دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: جلسات قرآنی در دهه ۷۰ اتفاقات بزرگی را رقم زد و «محفل» شروع خوبی در این مقطع زمانی است برای آن که این حال و هوای قرآنی دوباره در کشور رونق بگیرد و قرآن که برای مردم نازل شده، به شکل جدی و گسترده‌ای ترویج شود. با پخش برنامه «محفل» در ماه مبارک رمضان، بار دیگر شاهد حال و هوای شورانگیز قرآنی در کشور بودیم که امیدواریم ظهور و استمرار بیشتر داشته باشد.

حجت‌الاسلام قمی در پایان یادآور شد: برنامه تلویزیونی «محفل» در ماه مبارک رمضان یک شروع خوب است و باید کاری کنیم که امتداد یابد و و تبدیل به یک جریان فراگیر شود و با بهترین حال و هوا در سراسر کشور اجرا شود. ما اینجا جمع نشده‌ایم که با برنامه «محفل» خداحافظی کنیم؛ بلکه این گردهمایی سلامی دوباره به مخاطبان «محفل» است.

حجت‌الاسلام قمی: «محفل» باید به جریان فراگیر کشوری تبدیل شود

استعداد‌های قرآنی ما از دل انقلاب اسلامي رشد کرده‌اند

در این برنامه حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نيز ضمن شرح آیاتی از قرآن کریم درباره مأنوس بودن با کلام‌الله، اظهار کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیرامون تولید و پخش برنامه «محفل» خط‌‌شکنی بزرگی کرد و توانست افراد جدیدی را به مردم معرفی کند؛ افرادي که دارای ظرفیتی وسیع از استعداد‌های قرآنی هستند و از دل همین انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به حضور نوجوانان و جوانان در برنامه «محفل» اشاره کرد و گفت: من با دیدن کودکان و نوجوانان قرآنی روی صحنه، قاریان آینده کشور را دیدم و به سرعت مراحل موفقیت‌شان در ذهنم مرور شد؛ عوامل برنامه تلویزیونی محفل سفره نور را در خانه‌های مردم گسترده كردند.

حجت‌الاسلام قمی: «محفل» باید به جریان فراگیر کشوری تبدیل شود

روز‌های تلخ و شیرین برنامه «محفل»

حامد شاکرنژاد، سید حسنین الحلو، رضوان درویش واحمد ابوالقاسمی از جمله اساتید قرآنی بودند که هر کدام به ترتیب روی صحنه حاضر شدند و خاطراتی از ضبط برنامه تلویزیونی «محفل» بازگو كردند.

حامد شاکرنژاد گفت: در این ۳۵ سالی که قرآن می‌خوانم، کسی به این زیبایی با اهالی قرآن آشنا نشده بود و پس از پخش برنامه «محفل» شوق عظیمی در مردم دیدم که در این سال‌ها ندیده بودم.

حجت‌الاسلام قمی: «محفل» باید به جریان فراگیر کشوری تبدیل شود

در ادامه استاد رضوان درویش به مدیحه‌سرایی پرداخت و سپس گفت: انتظار این بازخورد مردمی را داشتم، چرا که گروه سازنده «محفل» بسیار فعال، پویا و بانشاط بودند. ضمن این که به نظرم حضور اساتید قرآنی مانند حامد شاکرنژاد، حسنین الحلو و حجت الاسلام قاسمیان هم به افزایش سطح کیفی و رضایت مخاطبان کمک زیادی کرد.

درویش در ادامه به بازخورد‌های خارجی این برنامه هم اشاره کرد و گفت: پیام‌هایی که از سمت مردم ایران به من می‌رسید بسیار زیاد بود، ولی پیام‌های بسیاری از سایر کشور‌های جهان به دستم می‌رسید و این موضوع برایم عجیب بود که چگونه ویدئو‌های برنامه‌ به دست آن‌ها رسیده است؛ بعد از آن که درباره این مسأله جویا شدم، فهميدم که برش‌های مختلف برنامه محفل به شکل گسترده در فضای مجازی در بسیاری از کشور‌های جهان دیده شده است.

وی همچنین به حضور متنوع مهمان‌های برنامه محفل اشاره کرد و گفت: زیبایی این برنامه در تنوع مهمان‌ها بود، ما حتی میزبان گروه آتش‌نشانان بودیم و برنامه محفل را در کنار خانم‌های روشندل و نوابغ قرآنی نیز اجرا کردیم.

هم‌چنین رضوان درویش در پایان صحبت‌هایش، قطعه‌ای از سرود‌های عربی خود را اجرا کرد.

حجت‌الاسلام قمی: «محفل» باید به جریان فراگیر کشوری تبدیل شود

در بخش دیگری از جشن بزرگ «محفل» مادران حافظان و قاریان قرآن کریم از زینب شیری فرزند شهید مدافع حرم حبیب‌الله شیری به نمایندگی از شرکت‌کنندگان در برنامه محفل تجلیل و قدردانی به‌عمل آمد. هم‌چنین خادمان آستان مقدس حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه السلام با حضور در این برنامه از اساتید و داوران قرآنی برنامه «محفل» تجلیل کردند.

در بخش دیگری از برنامه هم تعدادی از اساتید قرآنی که در برنامه محفل در ماه مبارک رمضان حضور یافته‌بودند، به تلاوت دسته جمعی قرآن کریم پرداختند.

اجرای سرود «اینجا ایرانه» توسط گروه سرود احسان و مسابقه قرآنی میان دختران نابغه قرآنی نیز از دیگر بخش‌های این جشن بود.

گفتنی است طبق اعلام مجری برنامه ۳۵ هزار نفر برای حضور در جشن بزرگ برنامه تلویزیونی «محفل» اعلام آمادگی کرده‌بودند و برنامه با توجه به ظرفیت سالن مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور نزدیک به ۲ هزار نفر برگزار شد.

 

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار