کد خبر: ۹۳۱۰
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد:

حوزه تبیین نیاز به خلاقیت دارد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید به سمت خلاقیت و گره‌گشایی در حوزه تبیین و تبلیغ حرکت کنیم تا دایره مخاطبان ما هرچه بیشتر گسترش یابد.
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،  حجت‌الاسلام محمد قمی روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: اخلاص، صداقت و خوشرویی از عناصر اصلی دین بوده که از صدر اسلام تاکنون همچنان برای تبلیغ مورد تاکید است، اما در روش و ابزار باید نوآوری و خلاقیت را به کار گرفت.

وی با اشاره به لزوم ایجاد دغدغه در زمینه مشکلات فرهنگی جامعه عنوان کرد: خلاقیت و نوآوری از اجزای طبیعت انسان است و زمانی حرف اثرگذار خواهد بود که با روش‌های نوین و روز باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید دغدغه‌مندی و عزم راسخ بر امر تبلیغ و تبیین به خلاقیت پیوند بخورد و این ظرفیت در استان‌ها از جمله خراسان جنوبی وجود دارد.

وی افزود: تبلیغ و تبیین مهم است، ولی در این زمانه اهمیت مضاعف دارد و ما این امر اهم را جدی گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام قمی گفت: نقطه هدف دشمن در جنگ ترکیبی، جوانان است لذا باید همه با هم فارغ از مرز‌های سازمانی برای فعالیت‌های فرهنگی و ترویج موثرتر احکام الهی در عرصه جهاد تبیین اقدام کنیم، زیرا دشمن با همه قوا درصدد است نوجوان و جوان مکتب اسلام را از نفس بیاندازد تا خطری متوجه جهانخواران نباشد.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی از اینکه جوانی حاضر می‌شود همه جانش را در راه وطن فدا کند هراس دارد لذا می‌خواهد مردم و نسل فعلی را از مسیر تعلقات الهی و معنوی جامعه دور کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغ به هنگام اهمیت دارد تا با تبیین درست و استفاده از زبان روز کار فرهنگی را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه برخی از امور دین ثابت بوده و در گذر زمان تغییرناپذیر است گفت: برای آنچه ممکن است با مرور زمان دستخوش تغییر و تحریف از سوی دشمن شود باید اقدام فوری فرهنگی متناسب با زمان را انجام داد.

حجت‌الاسلام قمی با تشکر از تلاش‌های مسوولان خراسان جنوبی در راستای اقدامات فرهنگی و دینی افزود: در راه بندگی خداوند توقف ممنوع است لذا توقع می‌رود با مدیریت جدید تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گستره بیشتری از جوانان استان تحت پوشش برنامه‌های تبلیغی قرار گیرند.

وی عنوان کرد: تغییر به اقتضای زمان در جامعه بشری رخ می‌دهد، اما آنچه عمیق و ریشه‌دار است همچون دین‌مداری مردم خراسان جنوبی به راحتی تغییرپذیر نیست لذا در بسیاری از امور دینی کمترین مشکل را در این استان داریم اگرچه دشمن با همه توان در میدان حضور دارد و نه تنها مکتب بلکه بشریت، دین و آیین را هدف قرار داده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مزیت مکتب اسلام مبتنی به تغییرات متناسب با زمان است و برای اقامه و بر زمین جهان جاری شدن به قلب پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

وی افزود: فق‌ها و مسئولان فرهنگی باید نبض تحولات زمانه را در دست داشته باشند تا در امر تبلیغ و تبیین موفقیت حاصل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: حضور طلاب و مبلغین در روستا سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود لذا برای اعزام روحانی به روستا‌های خراسان جنوبی نیازمند همراهی سازمان تبیلغات اسلامی هستیم.

سید محمدرضا طالبی اظهار داشت: علمای شیعه و سنی استان ظرفیت بسیار بزرگی برای تبلیغ دستورات اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: بعد از اینکه دشمن با جنگ سخت در دهه ۶۰ به نتیجه نرسید درصدد اقدامات ضد فرهنگی و جنگ نرم برآمد لذا مقام معظم رهبری به کرات موضوع تهاجم و شبیخون فرهنگی را متذکر شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: دشمن در حوزه جنگ نرم تا جایی پیش رفت که بیش از ۵۰ نوع جنگ ترکیبی، جنگ نیمه سخت، نرم، جنگ روایت‌ها و شناختی را تجربه کردیم لذا در راستای مقابله با جنگ ترکیبی نسخه ابلاغی مقام معظم رهبری، جهاد تبیین است.

وی گفت: در جمهوری اسلامی ایران هم در سطح ملی و هم بین‌المللی و منطقه‌ای دستاورد‌های بزرگی داریم و در دولت سیزدهم هم توفیقات بزرگی رقم خورده و البته هنوز در دستور کار است لذا جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فریضه واجب و فوری از آن یاد کردند در بیان این دستاورد‌ها و امیدآفرینی اهمیت دارد.

طالبی ادامه داد: با مدیریتی که از ابتدا در استان صورت گرفته است و مبلغانی که از سایر استان‌ها مراجعه کردند در حوزه جهاد تبیین کار شده، اما هر قدر در این خصوص به ویژه تبیین دستاورد‌های انقلاب و نظام برای مردم و جوانان کار کنیم، در فضای حقیقی موثرتر از فضای مجازی است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه کار کرده، اما باید کار بیشتری انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: از آنجایی که مردم خراسان جنوبی انقلابی و متدین هستند و در صحنه‌های مختلف آن را به اثبات رسانده‌اند در موضوع عفاف و حجاب مشکل چندانی نداریم، اما در حوزه جوانی جمعیت احساس خطر می‌کنیم که باید روحانیون، مبلغین و مداحان از ظرفیت تریبون‌های در اختیار استفاده کنند و سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص اعتبار ویژه در نظر بگیرد.

در این آیین با حضور جمعی از مسوولان استان، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی معرفی و از حجت‌الاسلام احمد رضایی مدیرکل سابق قدردانی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار