کد خبر: ۹۳۲۸
دبیر شورای ملی هماهنگی هیئت و تشکل‌های دینی

حضور هیئت‌ها در جامعه ضرورت دارد

دبیر شورای ملی هماهنگی هیئت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه وجود شورای هماهنگی شبکه هیئت در استان‌ها واجب است، گفت: شورای هیئت در استان سمنان به خوبی پا گرفته و ما انتظار داریم به هویت برسد.
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان، علی اوصانلو صبح چهارشنبه در نشست اعضای شبکه هیئات استان سمنان که در محل اداره تبلیغات اسلامی شهر سمنان برگزار شد، افزود: ضرورت وجود شبکه هیئت در استان‌ها به منظور توان بالای جریان سازی، ایجاد همبستگی، عدم موازی کاری و یکپارچگی این شبکه در همه استان است.  

وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر باعث تکاپو نظام برای دفاع از ارزش‌های انقلاب شد، ابراز داشت: یکی از دلایل تشکیل شورای هماهنگی شبکه هیئت و تشکل‌های دینی ایجاد یکپارچگی و عدم انشقاق بین گروه‌های مختلف بود.

اوصانلو یکی دیگر از برکات تشکیل این شورا را اتحاد در بدنه مردم و کف میدان عملیات خواند و تصریح داشت: شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، جمع شاعران، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و شبکه‌هایی که بستر فعالیت آن‌ها در هیئت است از جمله اعضای تشکیل دهنده شورای هماهنگی شبکه هیئت و تشکل‌های دینی هستند.  

دبیر شورای ملی هماهنگی هیئت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه نماینده‌ها و مسوولان شبکه‌های هیئت در شهرستان‌ها با مسئولیت مدیر کل سازمان تبلیغات استان دور هم بنشینند، خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی شبکه هیئت در همه استان‌ها و شهرستان‌ها به فعالیت خود می‌پردازد و وظیفه آن‌ها جمع بندی، تصمیم سازی و در نهایت کار مشترک است نه اینکه بخواهد کار مجموعه‌ای را مختل و یا امر و نهی کند.  

وی مهرواره هوای نو را از جمله برنامه‌های مهم سازمان هیئت در سطح ملی برشمرد و عنوان داشت: هدف این برنامه که فراخوان آن تا پایان خرداد ماه ادامه دارد. الگو سازی، شناسایی و معرفی مجموعه‌های کوچک‌تر است.  

علی اوصانلو با بیان اینکه در سال جاری کارگروه فرا هیئت هم به برنامه مهرواره هوای نو اضافه شده است، گفت: وظیفه فرا هیئت این است تا هیئت‌های ناشناخته، اما فعال که گوشه و کنار شهر‌ها و روستا هستند و حوصله گزارش دادن را ندارند، دیده و شکوفا شوند و ما وظیفه داریم آن‌ها را معرفی کنیم.  

دبیر شورای ملی هماهنگی هیئت و تشکل‌های دینی حضور بانوان در برنامه مهرواره سال جدید را یک تغییر و نقطه پررنگ خواند و افزود: قرار بر این است تا مسئله بانوان در برنامه سال جاری به صورت ویژه کار شود، شاید در شروع کار آن طور که باید موفق نباشیم، اما تلاش ما گسترش آن در سال‌های آینده است.  

وی از دوره توانمند سازی ماه به عنوان دومین پروژه مهم سازمان هیئت خبر داد و تصریح داشت: این دوره ویژه هیئت ها و کانون‌های فرهنگی شاخص کشور است که در حال حاضر در پهنه‌های مختلف در حال برگزاری است.

اوصانلو با اشاره به اینکه شاخص بودن یعنی مجموعه‌ای خارج از فضای هیئت و در زمینه‌های مختلف فعالیت کند، ابراز داشت: این دوره آموزشی شامل حال چهار نفر از اعضا اعم از مسئول هیئت، مسئول واحد خواهران، مسئول تربیتی و مسئول رسانه هم خواهد شد و اگر مجموعه‌ای دارای سه نفر از این نماینده‌ها است می‌تواند در این دوره ثبت نام کند.  

دبیر شورای ملی هماهنگی هیئت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه در فراخوان اول تعداد ٢ هزار هیئت در این دوره ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: هدف سازمان هیئت در این دوره، مجموعه‌هایی است که در ابتدا شرایط ثبت نام را داشته و در مرحله دوم مورد تایید مرکز استان خود باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار