کد خبر: ۹۴۱۰
رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی کردستان خبر داد:

مشارکت ۱۶۰ حافظ قرآن کریم کردستانی در آزمون ارزیابی

مرادی از مشارکت ۱۶۰ حافظ قرآن کریم کردستانی در هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن خبر داد.
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بهرام مرادی رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی کردستان اظهار کرد: هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه هر ساله فقط شهر سنندج بعنوان حوزه انتخابیه این آزمون در استان کردستان تعیین می‌شد، افزود: امسال علاوه بر سنندج، شهرستان بانه نیز حوزه انتخابیه دوم کردستان برای برگزاری این آزمون است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی کردستان یادآور شد: در این دوره از آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم ۱۶۰ حافظ قرآن کریم شرکت دارند که از این تعداد ۹۰ نفر زن و ۷۰ نفر مرد هستند.  

مرادی بیان کرد: از ۱۶۰ حافظ شرکت کننده در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم ۴۷ نفر در شهرستان بانه و مابقی در شهرستان سنندج حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در آزمون رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم شرکت می‌کنند، اضافه کرد: ۹۱ نفر از شرکت کنندگان در رشته حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم شرکت دارند و به قبول شدگان آزمون مدارک معتبر معادل مدرک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا تعلق می‌گیرد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی کردستان بیان کرد: کارت ورود به جلسه نیز در سایت تلاوت قابل دریافت است.

مرادی اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۹ کردستان کمترین آمار شرکت کننده در این آزمون را داشته اکنون شاهد رشد چشمگیر شرکت کنندگان آزمون هستیم.

وی عنوان کرد: پنج روشن دل در این آزمون شرکت دارند که از این تعداد دو نفر خواهر نابینای سنندجی و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی کردستان به رده سنی شرکت کنندگان این دوره از آزمون حفاظ قرآن کریم در کردستان پرداخت و اضافه کرد: در این دوره حضور نوجوانان و جوانان کردستانی چشمگیر بوده و رده سنی شرکت کنندگان بین ۱۳ تا ۴۰ سال است.
ارسال نظر