کد خبر: ۹۴۶۷
در دومین نشست فعالان تاریخ شفاهی شهر قم مطرح شد؛

دعوت از متخصصان رشته تاریخ شفاهی و پژوهشی برای همکاری با حوزه هنری

دردومین نشست فعالان تاریخ شفاهی شهر قم از متخصصان رشته تاریخ شفاهی و پژوهشی برای همکاری با حوزه هنری دعوت شد.
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

دعوت از متخصصان رشته تاریخ شفاهی و پژوهشی برای همکاری با حوزه هنری


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این نشست که جمعی از فعالان در بخش‌های مختلف تاریخ شفاهی شهر قم از جمله؛ حوزه‌های علمیه، مراجع، نهضت‌های اسلامی، تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و برخی از ناشران آثار این عرصه حضور داشتند، حمید آزادگان به نمایندگی از حوزه هنری قم، هدف اصلی این نشست را هم‌افزایی و انتقال تجربیات و هم‌فکری در رصد هر چه بهتر سوژه‌های تاریخ شفاهی در استان، جلوگیری از موازی کاری و فعالیت‌های تکراری عنوان کرد و از کسانی که در رشته تاریخ شفاهی از پژوهش و مصاحبه تا نگارش تجربه‌ای دارند، برای همکاری در پروژه‌های حوزه هنری دعوت کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسین فروغی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم، گزارشی از نخستین نشست فعالان ارائه داد و تاکید کرد مرکز اسناد انقلاب اسلامی به همراه حوزه هنری قم با رویکردی که در دوره مدیریت جدید اتخاذ شده، می‌توانند بستر مناسبی برای پیشرفت وضعیت تاریخ شفاهی استان قم فراهم کنند.

در ادامه حاضران به معرفی فعالیت‌های در دست اقدام و بیان دیدگاه‌های خود در زمینه همکاری و انتقال تجربیات تخصصی خود پرداختند و از متولیان جلسه خواستند که این جلسات به صورت منظم و در بازه‌ی زمانی کوتاهتر و هدفمند برگزار شود. لزوم تنوع در موضوعات و رصد سوژه‌های بکر، توجه به تاریخ شفاهی نهاد‌های دینی و حوزوی، مراجع و شخصیت‌های دینی و انقلابی، بانوان و سرداران دفاع مقدس از دیگر موضوعاتی بود که فعالان تاریخ شفاهی در این نشست به آن پرداختند.

در پایان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی استان قم اعلام کرد با همکاری این مرکز و حوزه هنری قم در آینده‌ای نزدیک دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف با حضور اساتید مجرب تاریخ شفاهی برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار