کد خبر: ۹۴۷۲

قرآن آموزی با صمیمت و مهربانی

ماموستا حمدی محمدی روحانی روستای تازه‌آباد از توابع شهرستان سروآباد با برگزاری اردو‌های قرآنی در دامان طبیعت زمینه مانوس شدن کودکان و نوجوانان روستا با قرآن کریم را فراهم کرده است.
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری مراسم و فعالیت‌های قرآنی دغدغه همیشگی روحانیون و ماموستا‌ها و فعالان قرآن کریم در سطح استان کردستان است، راه‌اندازی خانه‌ها و موسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح شهر و روستاها، روحانیون و فعالان قرآنی و دینی را برآن داشته که بتوانند زمینه جذب و گرایش کودکان و نوجوانان را به سمت فعالیت‌های دینی و قرآنی فراهم کنند.

در روستای تازه‌آباد از توابع شهرستان سروآباد روحانی اهل سنت این روستا با ابتکار خود زمینه برگزاری کلاس‌های قرآنی و دینی را فراهم کرده و توانسته است در دامان طبیعت و در قالب برگزاری اردو‌های تفریحی دانش‌آموزان را با این کلام الهی بیش از پیش مانوس کند.

ماموستا حمدی محمدی ماموستای روستای تازه‌آباد از سال ۹۴ به فکر راه‌اندازی خانه قرآن در این روستا شد تا بتواند خدمتی دینی و قرآنی به بچه‌های روستا کند.

اردوهای قرآنی ابتکار ماموستای روستای تازه‌آباد برای مانوس شدن نوجوانان با قرآن

وی می‌گوید: پس از دریافت مجوز خانه قرآن و آغاز فعالیت در مسجد روستا مورد استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان در کلاس قرآن و شرکت در برنامه‌های مسجدی قرار گرفتم.

این روحانی اهل سنت، شور و اشتیاق خردسالان، نوجوانان و جوانان روستا را برای شرکت در فعالیت‌های قرآنی قابل تحسین خواند و افزود: تلاش براین است که بتوانیم زمینه برگزاری اردو‌های تفریحی آموزشی، کلاس‌های دینی، آموزش‌های هنری، دینی و قرآنی را در روستا برای همه سنین روستا فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه مناطق روستایی به دلیل دور بودن به امکانات و مراکز فرهنگی نمی‌توانند به اندازه مناطق شهری درگیر حوزه آموزش و یادگیری باشند، افزود: راه‌اندازی مراکزی مثل کانون‌های فرهنگی مساجد و خانه‌های قرآنی می‌تواند در شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانان و کمک به توانمندسازی آن‌ها موثر واقع شود.

 اردوهای قرآنی ابتکار ماموستای روستای تازه‌آباد برای مانوس شدن نوجوانان با قرآن

وی اخیرا با برگزاری اردوی تفریحی ویژه قرآ‌ن‌آموزان روستا در دامان کوه کوسالان از توابع شهرستان سروآباد اظهار کرد: هدف از برگزاری این اردو ایجاد نشاط و تقویت روحیه قرآن‌آموزان این روستاست.
مربی قرآن کریم روستای تازه‌آباد با بیان اینکه شوق و اشتیاق کودکان و نوجوانان در روستای تازه‌آباد به فراگیری قرآن کریم مثال زدنی است، اعلام کرد: سالانه جمع زیادی از آن‌ها به فراگیری قرآن در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و حفظ می‌پردازند.

اردوهای قرآنی ابتکار ماموستای روستای تازه‌آباد برای مانوس شدن نوجوانان با قرآن

ماموستا محمدی تصریح کرد: با فراگیری قرآن در سنین کودکی و نوجوانی اخلاق و معنویت در جامعه افزایش یافته و این امر موجب می‌شود نوجوانان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دور باشند.
نوجوانان و قرآن‌آموزان روستای تازه‌آباد نیز حضور در این اردوی تفریحی را مایه شادی و خوشحالی دانستند و از وجود ماموستای روستا برای برگزاری این اردو و آموزش‌های قرآنی در طول سال تقدیر کردند.

اردوهای قرآنی ابتکار ماموستای روستای تازه‌آباد برای مانوس شدن نوجوانان با قرآن

 در جریان این اردو برنامه‌های متنوع در قالب برگزاری مسابقات و سرگرمی برگزار شد که در پایان از همه قرآن‌آموزان تجلیل شد.

ارسال نظر