کد خبر: ۹۴۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

معلمی جایگاه ویژه‌ای را در تبیین آرمان‌های بشریت دارد

حجت الاسلام عباسعلی گرزین با بیان اینکه معلمی جایگاه ویژه‌ای را در تبیین آرمان‌های بشریت دارد، گفت: معلمان نقش آینده‌سازی، جامعه سازی و نیروسازی بر عهده دارند.
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت الاسلام‌عباسعلی گرزین در آیین تجلیل از معلمان قرآنی استان گلستان که به مناسبت هفته معلم و پاسداشت مقام شامخ فعالان عرصه تعلیم و تربیت قرآن کریم برگزار شد، اظهار کرد: معلمان نقش آینده‌سازی، جامعه سازی، نیروسازی و زمینه‌سازی برای زندگی سالم را در جامعه برعهده دارند.

وی با بیان اینکه معلمی جایگاه ویژه‌ای را در تبیین آرمان‌های بشریت دارد، یادآور شد: یک انسان عالم و شجاع تأثیرات مثبتی در جهان و عالم هستی می‌گذارد که این از بارزترین ویژگی‌های معلمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تبیین نوع کار معلمان قرآنی در عصر کنونی خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که عناد ندارند و از کفار نیستند هیچ مقاومتی در برابر قرآن کریم نمی‌کنند و در تلاش هستند تا مفاهیم معجزه پیامبر اکرم(ص) را بیاموزند و با آن انس بگیرند.

وی عجین بودن فطرت با قرآن را از دلایل عامه پذیری آیات و مفاهیم آن دانست و ادامه داد: کار معلمان قرآنی در تعلیم و ترویج آموزه‌های قرآنی کاری بی‌نظیر، راهبردی و مفید است.

حجت الاسلام‌والمسلمین گرزین با تأکید بر اینکه جرقه تحول فکری انسان‌ها با قرائت قرآن رقم می‌خورد، تصریح کرد: از اینکه زندگی معلمان قرآنی در مسیر خدمت به دین مبین اسلام، خلق خداوند متعال و هدایت بشریت است، جای شکر دارد که راه انبیاء و اولیای خداوند را ادامه می‌دهند.

این مقام مسئول اولین کار فرهنگی امام زمان(عج) را آموزش قرآن کریم برشمرد و اضافه کرد: ما تجلی روح قرآن را در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دیدیم و بر این باور ایمان داریم که قیام ملت ایران برای دین خدا بوده است.

وی از ایران دوران طاغوت به عنوان بازوی استکبار جهت رسیدن به اهدافشان نام برد و افزود: در آن دوران به دلیل ایمان و باور ملت صفحه برگشت و خداوند متعال انقلاب شکوهمند اسلامی را به این ملت هدیه کرد که همه روزه شاهد پیشرفت بیشتر در همه عرصه‌ها هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر اینکه پس از ورود به سال ۱۴۰۰ دشمن روزبه‌روز روی افکار و اذهان عمومی کشورمان را از طرق مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر رویه‌ها تحت فشار قرار داده است، عنوان کرد: به زودی با تحقق پیمان "بریکس" با مشارکت کشورهای نوظهور صنعتی و اقتصادی دنیا از قبیل برزیل، هند، ایران و عربستان و معرفی واحد پول جدید تا پایان امسال شاهد شکسته شدن ارزش و هیمنه دلار در جهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان به جریان ضددلار پیوسته‌اند و آمریکا با بیش از ۳۱ میلیون دلار بدهی به یکی از بزرگترین بدهکاران تاریخ سیاسی اقتصادی بشریت تبدیل شده است، گفت: دشمنان می‌خواستند، یمن، عراق، سوریه و افغانستان را از بین ببرند، ولی به اهداف شوم خود نرسیدند و تسلیم اراده و خواست ملت‌های آزادی خواه و متدین مسلمان شدند.

حجت الاسلام‌والمسلمین عباسعلی گرزین با اشاره به اینکه دشمن فکر کرده است می‌تواند با اغفال تعدادی از دختران عزیز ما که فریب خورده‌اند به انقلاب آسیب بزند، افزود: قرآن کتاب آزادی است و همه ما می‌دانیم که قوانین دست نوشته غرب در مقابل اسلام و آزادی قرآنی هیچ است و این بی‌حجاب‌ها آزادی و کرامت انسان‌ها را محدود می‌کنند و امنیت زنان، خانواده‌ها و جامعه را به خطر می‌اندازند.

ارسال نظر