کد خبر: ۹۵۹۳

توانمندسازی خانه‌های قرآن و عترت در قم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم توانمندسازی خانه‌های قرآن و عترت استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره ذکر کرد.
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

توانمندسازی خانه‌های قرآن و عترت در قمبه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، عبدالعلی براتی اظهار داشت: طرح توانمندسازی خانه‌های قرآن و عترت از اواخر سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی یکی از برنامه‌های توانمندسازی خانه‌های قرآن و عترت را اجرای طرح کتابخانه سیار با عنوان پرنده‌های کاغذی ذکر کرد و افزود: در این طرح ۲ هزار جلد کتاب داستان در هزار عنوان میان ۱۷ خانه قرآن و عترت توزیع شده و کتاب‌های به صورت چرخشی جابجا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: این طرح از بهمن ماه سال گذشته به دو شیوه امانت‌دادن کتاب‌ها به کودکان و قصه‌گویی در خانه قرآن و عترت اجرا می‌شود.

وی برگزاری کارگاه آموزشی قصه‌گویی ویژه مربیان خانه‌های قرآن و عترت را یکی دیگر از برنامه‌های توانمندسازی این مراکز برشمرد و بیان داشت: در این طرح ۴ جلسه کارگاه با حضور ۱۶ مربی خانه قرآن و عترت برگزار شده است.

براتی از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان در خانه‌های قرآن و عترت خبر داد و گفت: در این رویداد که با موضوع ماه خوب خدا برگزار شد ۶۵۰ اثر به اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تحویل داده شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در همایشی که با حضور مدیران، مربیان و اعضای خانه‌های قرآن و عترت در سالن کوثر اداره کل برگزار شد، ضمن تقدیر از ۹۰ برگزیده و شایسته تقدیر مسابقه نقاشی، طرح استعدادیابی قاریان قرآن توسط دکتر شعاعی قاری برجسته بین المللی اجرا شده و ۱۶ نفر از کودکان برای حضور در دوره‌های تخصصی انتخاب شده‌اند.   

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار