کد خبر: ۹۷۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم خبر داد:

تشکیل ۲۰۰ هسته نوسازی نیروی انسانی در مساجد قم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در ۲۰۰ مسجد استان هسته‌های تربیتی برای نوسازی انسانی در حال انجام است.
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

تشکیل ۲۰۰ هسته نوسازی نیروی انسانی در مساجد قمبه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده در گردهمایی «خادمان مسجد، پیشوایان معنویت و طلایه‌داران معرفت» که در سالن اجتماعات امامزاده سید علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: این گردهمایی ویژه امامان جماعات، هیأت امنا، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در روز‌های گذشته در شهرستان‌های قم، جعفرآباد و کهک و منطقه پردیسان برگزار شده است.

وی مهم‌ترین دستاورد و هدف برگزاری این گردهمایی را اتحاد و همدلی کارگزاران مساجد استان، شبکه‌سازی، رفع اختلافات احتمالی و ارتقای کارکرد مساجد بیان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با ذکر برخی مسائل مبتلابه در مدیریت و جهت‌گیری مساجد، گفت: رئیس طبیعی مسجد امام جماعت است ولو اینکه تعیّن کافی نداشته باشد. اگر به ریاست امام جماعت تن داده شود بسیاری از مشکلات مساجد برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده نوسازی ائمه جماعات را برای رسیدن به مسجد در تراز انقلاب اسلامی، ضروری دانست و تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج باید بازو‌های امام جماعت باشند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، در ۲۰۰ مسجد استان هسته‌های تربیتی برای نوسازی انسانی در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: در شرایطی که دشمن با جنگ روایت، جنگ اراده و ناامیدسازی به نبرد با ملت ایران آمده باید با جهاد تبیین، جهاد تربیت و اصلاح سبک زندگی و بسیج اراده‌ها از طریق مسجد جامعه‌پرداز توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.


لزوم تربیت نیرو‌های اخلاقی

در بخش دیگر این مراسم، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام راحل زمانی پرچم انقلاب و نهضت انقلاب اسلامی را در دست گرفت که در آن دوران هیچ کدام از اندیشمندان غرب و شرق و همچنین نخبگان داخلی تصور اینکه حکومتی دینی شکل بگیرد را هم در سر نمی‌پروراندند.

عضو شورای محتوایی صالحین کشور بیان کرد: یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تربیت نیرو‌های تربیتی و اخلاقی مانند شهید مطهری، بهشتی، باهنر و ... و نفوذ این افراد در بین نسل جوان و ایجاد ارتباط با آن‌ها بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگ در ۲۰۰ سال گذشته است که ایران به‌رغم هجمه غرب و شرق یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد و امروز نیز به یکی از ابرقدرت‌های منطقه‌ای و تأثیرگذار در سطح جهان تبدیل‌شده است.

وی اهمیت شجره طیبه صالحین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: حرکت جهاد تبیین و حرکت تربیتی انقلاب اسلامی باید تداوم داشته باشد.

همکاری سپاه برای ارتقای کارکرد‌های مساجد

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم نیز در این گردهمایی گفت: با توجه به اهمیت مسجد، این گردهمایی به‌صورت فصلی با حضور فعال مسئولان و فعالان مساجد برگزار خواهد شد. با برگزاری چنین گردهمایی و همایش‌هایی با رویکرد هم‌اندیشی و تبادل آرا، امکان ارتقای جایگاه مساجد و کارکرد‌های متنوع آن در جامعه بیش از همیشه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به هجمه رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان، افزود: در جنگ ترکیبی کنونی که با اولویت جنگ شناختی در جریان هست، همه مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی مورد هجمه قرار گرفته است.

سردار موحد گفت: دشمن خرمشهر‌های ذهنی برخی از جوانان و نوجوانان را اشغال کرده و در این شرایط باید با همراهی مساجد، ائمه جماعات و نهاد‌های فرهنگی در راستای معرفت افزایی در بین نسل جوان اقدامات لازم صورت بگیرد.

فرمانده سپاه استان قم گفت: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد به خاطر هجمه شبانه‌روزی دشمنان بر این نسل باید با اهتمام بیشتری مورد توجه دلسوزان باشد.

ائمه جماعات محور فعالیت‌های مساجد هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این گردهمایی اظهار داشت: ارکان مساجد تصمیم‌ساز در استان قم با یکدیگر کاملاً وحدت رویه داشته و هیچ اختلافی با هم ندارند.

وی افزود: امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان حاضر است همان افرادی که ائمه جماعات معرفی می‌کند را به عنوان هیأت امنا انتخاب کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: انسجام مدیریتی با در رأس بودن امام جماعت مسأله مهمی است که در سطح مساجد استان قم احساس می‌شود.


اجرای برنامه‌های اوقات فراغت مشترک

حجت الاسلام محمدرضا حیدری مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری استان قم نیز در این گردهمایی اظهار داشت: تحولات و ساختار مطلوبی جهت استفاده مسجدی‌ها از امکانات و پرکردن اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده است.

وی از طرح «نماز یاوران» به عنوان یکی از اقدامات در دست اجرای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم یاد کرد و افزود: برای استفاده اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اردو‌های تفریحی، اردو و لیگ‌های ورزشی، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی هیئت مذهبی، تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

حجت‎الاسلام حیدری با اشاره به رونمایی از پوستر اوقات فراغت مساجد استان قم در تابستان سال جاری، تصریح کرد: برنامه‌های اوقاف و فراغت امسال به صورت مشترک با پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار