کد خبر: ۹۷۵۷
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

شکل‌گیری جبهه واحد بانوان را هدف گرفته‌ایم

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان خراسان جنوبی که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: در راستای شکل‌گیری جبهه واحد بانوان، مأموریت‌های اولویت‌دار نهضت پیشرفت بانوان برای کنشگری بانوان تعریف‌شده است.
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی همیشه در چند رتبه اول قرار داشته است و باوجود محدودیت‌های اعتباری اما با شبکه قوی و کارآمد نیروی انسانی خلأها را جبران کرده است. امسال در نظر است به‌صورت ستادی حمایت‌های بیشتری از کانون‌های نهضت پیشرفت بانوان در استان‌ها و شهرستان‌ها و این شبکه مردمی صورت پذیرد زیرا که نهضت پیشرفت بانوان به‌عنوان شبکه مردمی با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر ارگان‌ها اهداف و رسالت بزرگی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به حرکت نهضت پیشرفت که در استان‌ها طی سال‌های اخیر رقم‌زده شده، هم‌اکنون شکل‌گیری جبهه واحد بانوان را هدف گرفته‌ایم. نهضت پیشرفت بانوان در حوزه الگوی سوم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و عرصه‌هایی برای کنشگری بانوان تعریف‌شده است که مبتنی بر مأموریت‌های اولویت‌دار عموم جامعه زنان در شرایط کنونی جامعه است. شاید از تفاوت‌ نهضت پیشرفت بانوان با دیگر تشکل‌های مردمی این است که علاوه بر اینکه جنس فعالیت‌ها کاملاً مسئله محور و ناظر به نیاز جامعه است حل مسئله در مقیاس ملی را هدف گرفته لذا به‌صورت جدی توسعه شبکه مردمی بانوان و به دنبال آن اثربخشی و کارآمدی کنشگران جدید در این عرصه‌ها را تحت برنامه‌ریزی و راهبری خود قرار داده است و معتقدیم این موارد مطلوبیت‌های دوری نیست و امیدواریم در شکل دادن این جریان اثرگذار، نهضت پیشرفت استان خراسان جنوبی مؤثرتر ورود کند.

سعیدی نژاد افزود: ما تاکنون الگوهای فعالیت اثرگذار بانوان را در طرح‌هایی مانند رفیقانه، حرف آورد و ... تجربه کرده‌ایم. از این به بعد مبتنی بر تجربیات باید به دنبال کمیت هم باشیم. اینکه چقدر توانسته‌ایم نرم‌افزارها را توسعه دهیم موضوعیت دارد. مثلاً با چند درصد نوجوانان دختر ارتباط گرفته‌ایم. جنس طراحی‌ها برای دختران از دختران پیشرو تا رفیقانه و فردامون، جنس مخاطب عام دارد که نیاز امروز جامعه است و مسیری برای ارتباط‌گیری و توسعه شبکه مخاطب است. این‌ها اتفاقات دوری نیست، تجربیات میدانی که رقم زدید را شامل می‌شود و در این فضا ارتباط‌گیری با نهادهای مردمی و سازمانی موضوعیت دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به رویکرد گفتمانی و عملیاتی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امید است ظرفیت‌های مختلف برای توسعه شبکه بانوان کنشگر پای‌کار بیاید. خوشبختانه در خراسان جنوبی اقدامات فرهنگی خوبی در حوزه بانوان صورت گرفته است. در عملیات گوهرشاد که درواقع کار بین دستگاهی است و از وزارت کشور و شهرداری و ... پای‌کار هستند، پیشنهاد شد تا ستادهای نهضت پیشرفت بانوان در استان‌ها متولی پی گیری این برنامه در سطح استان باشند. از رهگذر طرح‌ها که مطرح‌شده، پروژه ایران ۱۴۴۰ ظرفیتی است که دستگاه‌های مختلف اعلام آمادگی برای همکاری کردند. اعتباراتی نیز برای پروژه‌ها اختصاص داده‌شده است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: امسال روی پروژه حرف آورد و دختر نوجوان تمرکز داریم و نیازمند همکاری مدارس در این زمینه هستیم تا بتوانیم با ورود به مدارس در لایه توسعه شبکه کنشگری تربیتی در مدارس تأثیرگذار باشیم. به‌طور مثال در استان‌ها اقشار مختلف بانوان قرآنی داریم که با آموزش‌هایی می‌توانند اتفاقات فرهنگی را در مدارس دنبال کنند. در نظر داریم در کنار توجه به کیفیت، امسال درصد قابل‌توجهی از مخاطبان را همراه کنیم. آموزش‌وپرورش محل اثرگذاری است در شرایطی که ۱۶ میلیون دانش‌آموز داریم اگر سرمایه‌گذاری درست روی این قشر صورت پذیرد، نتیجه‌بخش خواهد بود و از این مسیر می‌توانیم خانواده‌ها را همراه کنیم، برای این امر باید درب مدارس در تابستان برای اقدامات فرهنگی باز باشد.

وی تصریح کرد: عمده فعالیت‌های فرهنگی با مبداییت مدرسه را می‌توان به‌سوی مساجد و هیئات مذهبی نیز برد. حتماً بن‌بست‌های مهم فرهنگی کشور با جدی گرفتن فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در مدارس باز می‌شود. امروز موتور پیشران جامعه دختران نوجوان هستند. وحدت رویه در حوزه پیشرفت بانوان باید جدی گرفته شود. ساماندهی مجموعه نهضت پیشرفت بانوان از مهم‌ترین اتفاقات است که اداره کل تبلیغات اسلامی استان باید هدف بگیرد و از مجموعه ظرفیت میدانی خود در این مسیر بهره بگیرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار