کد خبر: ۹۸۲۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل:

تدوین برنامه‌های فرهنگی ویژه اتحادیه آرایشگران اردبیل

در راستای ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی در آرایشگاه‌های زنانه برنامه‌های فرهنگی با همکاری تبلیغات اسلامی و اتحادیه آرایشگران زنانه اردبیل برگزار می‌شود.
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جلسه تدوین برنامه‌های فرهنگی ویژه اتحادیه آرایشگران زنانه اردبیل با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، عضو و بازرس اتحادیه آرایشگران زنانه استان اردبیل، مشاور امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، کارشناس تشکل‌های دینی و مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی اردبیل در محل اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این جلسه در سخنانی بر ضرورت توجه به آموزه‌های دینی در اصناف مختلف تاکید کرد و گفت: در عصر کنونی دو عامل مهم از جمله انفعال جبهه دینی، مذهبی و انقلابی و سهل‌انکاری مسئولین مربوطه و نیز برنامه علمی و محاسبه شده دشمن باعث بروز برخی ناهنجای‌ها در جامعه شده است.

وی اجرای فعالیت فرهنگی فاخر و اثر گذار را باعث ترویج آموزه‌های دینی و اخلاقی در جامعه عنوان کرد و گفت: اصناف مختلف و فعالان کسب و کار در جامعه بلحاظ ارتباط مستمر با مردم طبیعتا مروجین فرهنگ و آداب و رسوم در جامعه هستند که اگر این فرهنگ برمبنای فرهنگی ایرانی، اسلامی نباشد باعث بروز برخی آسیب‌ها در جامعه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل صنف آرایشگری زنانه را از صنوف فعال با میزان ارتباطات گسترده در جامعه عنوان کرد و گفت: آرایشگران زنانه در سال‌های اخیر با ایجاد تغییراتی در نوع و نحوه ارائه خدمات باعث بروز برخی آسیب‌ها اجتماعی و نادیده گرفتن احکام شرعی شده اند که عمده این فعالیت‌ها بدلیل عدم آگاهی صورت گرفته است.

حجت الاسلام جعفرزاده بر ضرورت برگزاری نشست هم اندیشی با هیئت مدیریه اتحادیه آرایشگران زنانه اردبیل تاکید کرد و گفت: نشست هم اندیشی با هدف برنامه ریزی برای اجرای دوره‌های آموزشی، فرهنگی برای آرایشگران زنانه اردبیل با محوریت «تبیین اصول و ارزش‌های دینی در صنف ارایشگری» طبق هماهنگی با سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار و گواهینامه پایان دوره به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

وی با تاکید بر الزام بخشی به شرکت در دوره‌های آموزشی، خاطر نشان کرد: گاهی برخی آرایشگران زنانه از تبعات منفی ارائه خدمات پزشکی زیبایی در آرایشگاه غافلند که با الزام بخشیدن به شرکت در دوره آموزشی، سطح آگاهی این قشر از اصناف جامعه ارتقا می‌یابد.

برپایی نمایشگاه «طراحی مد و لباس ایرانی، اسلامی و آذری»

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه طراحی مناسب مد و لباس را ضرورت مهم فرهنگی در جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: در اردبیل طبق پیشینه دینی و فرهنگ اصیل آذربایجانی راه اندازی نمایشگاه «طراحی مد و لباس ایرانی، اسلامی و آذری» می‌تواند با دعوت از فعالان عرصه طراحی مد و لباس از مناطق مختلف کشور و حتی کشور‌های آذری زبان،  مدل لباس‌های مناسب را به جامعه معرفی کرده و در قالب جشنواره از طراحان برتر تجلیل کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده ایجاد شبکه کنشگران فرهنگی آرایشگران و انجام جلسات منطم فرهنگی برای این قشر را مهم عنوان کرد و گفت: سه عرصه حفظ، صیانت و پرورش فرهنگ، باید با ایجاد همبستگی بین مسئولان و مردم در اصناف مختلف صورت گیرد که لازمه آن ایجاد شبکه‌ای از کنشگران فرهنگی در بین مردم و فعالان کسب و کار است.  

در ادامه نسرین رستمی زابل بازرس اتحادیه صنف آرایشگران،  خیاطان و گلدوزان زنانه اردبیل نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بانوان آرایشگر اردبیل، در سخنانی اظهار کرد: متاسفانه در شرایط کنونی برخی آرایشگاه‌های زنانه مروج بی حجابی و عدم توجه به احکام دینی در خدمات آرایشگری هستند که عمدتا بدلیل ناآگاهی بوده و نیازمند ورود جدی در بحث آگاه سازی از سوی ادارات فرهنگی است.

رستمی افزود: علارغم وجود برخی آسیب ها، تعدادی از آرایشگاه‌های زنانه نیز با رعایت موازین شرعی، مکان جداگانه‌ای نیز برای اقامه نماز در سالن آرایشگاه اختصاص داده که این امر نیازمند تشویق و معرفی این آرایشگاه‌ها در جامعه است که عامل موثری در فرهنگ سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی خواهد بود.

 بازرس اتحادیه آرایشگران اردبیل افزود: تداخل حوزه پزشکی با آرایشگری باعث بروز برخی مشکلات در این زمینه شده و باید در این راه نیز گام‌های موثر برداشته شود تا بلحاظ ایجاد برخی عوارض جبران ناپذیری جسمی، بیش از این شاهد رواج آسیب‌ها در بین بانوان نباشیم.

در این جلسه مقرر شد، نشست هم اندیشی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق اصناف، رئیس اداره اماکن عمومی، اعضای هیئت مدیره اتحادیه آرایشگران زنانه استان اردبیل در راستای تدوین برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و فرهنگی برای بانوان آرایشگر اردبیل با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شود.

ارسال نظر