کد خبر: ۱۰۹۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

اربعین بهترین ظرفیت برای معرفی کردستان به سایر نقاط کشور است

رازیانی گفت: اربعین و تردد زائران از باشماق می‌تواند معرفی کننده ادب و تکریم مردم این استان و تغییر نگاه سایر نقاط کشور به کردستان باشد.
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در جمع کارکنان اداره‌کل و اداره سنندج به ارزش معنوی خدمت به زائران اربعین حسینی پرداخت و اظهار کرد: باید همه ما به رسالت خود در حرکت بزرگ و تمدنی اربعین عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مردم کردستان مردمانی مهمان‌نوارند و ادب و تکریم این مردم در مواجه با مهمان عالی است، عنوان کرد: باید خاطره قشنگی برای زائران از مرز باشماق تا اربعین بسازیم و علیرغم تصور برخی که کردستان را استانی ناامن می‌دانند اربعین و تردد زائران از باشماق می‌تواند معرفی کننده ادب و تکریم مردم این استان و تغییر نگاه سایر نقاط کشور به کردستان باشد.

حجت‌الاسلام رازیانی تصریح کرد: جذابیت‌های طبیعت و آب و هوای مریوان می‌تواند زمینه‌ساز جذب زائران و تردد آنها از مرز باشماق باشد.

وی با اشاره به اینکه به برکت مرز باشماق شاهد توسعه و پیشرفت و فراهم کردن زیرساخت‌ها در باشماق خواهیم بود که برای آینده استان تاثیرگذار است، افزود: در ایام اربعین حسینی برکات معنوی و اقتصادی را برای کردستان و مرزباشماق  شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به لزوم پیشرفت و توسعه استان اضافه کرد: دشمن می‌داند که باز شدن مرز تغییراتی ایجاد خواهد کرد که منتهی به توسعه استان می‌شود و شرایط توطئه‌افکنی را از آنها سلب می‌کند.

حجت‌الاسلام رازیانی بر بازگو کردن اهمیت تردد از مرزباشماق به اربعین از سوی مبلغین، روحانیون و ماموستاها و رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: از ظرفیت موسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی باید استفاده شود.

وی عنوان کرد: پذیرایی و تکریم از مهمان جزیی از فرهنگ ما است و باید این فرهنگ در ایام اربعین بیش از پیش متجلی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اذعان کرد: حضور رابطین رسانه‌ای و روحانیون در مرز باشماق در ایام اربعین ضروری است و باید با برنامه‌ریزی لازم زمینه حضور روزانه روحانیون و رابطین رسانه‌ای فراهم شود.

حجت‌الاسلام رازیانی مشارکت هیئات مذهبی، مبلغین و مداحان را نیز در باشماق و مواکب اربعین مریوان ضروری خواند و اضافه کرد: موکب‌داران باید در قالب تیم در مریوان حضور یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: پیاده‌روی جاماندگان زیارت اربعین نیز برای افرادی که نمی‌توانند به سفر زیارتی اربعین بروند در تمام شهرستان‌ها باید اجرا و مسیر پیاده‌روی باید مشخص شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار