کد خبر: ۱۱۰۸۸

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

مرزباشماق مریوان امسال برای دومین سال محل تردد زائران اربعین حسینی است و همدلی شیعه و سنی در استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این ایام مثال زدنی و قابل تحسین است.
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ جاده‌های پر و پیچ و خم با طبیعت چشم نواز مریوان را که طی کنید به موکب‌هایی در مسیر نرسیده به شهر می‌رسید موکب‌هایی که پذیرای زائران و راهنمایان آنها هستند تا با گویش زیبای کردی خسته نباشید و زیارت قبول را نثار زائران کنند و خستگی راه را از تنشان بزدایند، به مریوان می‌رسید شهری  از جنس نور و ایمان، از جنس وحدت و انسجام.
 

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

از همان ورودی شهر پرچم یاحسین به چشم می‌خورد و موکبی که راهنما و پذیرای زائران است، یکی آب معدنی و  آن یکی با پخت غذا و پذیرایی صبحانه، نهار و شام؛ زائران را خوش آمد می‌گوید. آن طرف‌تر هم پارکینگ و استراحتگاه زائران قرار گرفته است که زائران با ورود به شهر مریوان می‌توانند استراحت کنند.

انتهای شهر نیز موکب حاج قاسم سلیمانی از گیلان به استقبال زوار اربعینی که از مریوان تردد می‌کنند آماده است تا در این مهمان نوازی و استقبال گوشه‌ای از کار را بگیرد.

اینجا نیز پذیرایی سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام و استراحتگاه و نمازخانه و پارکینگ برای زائران اربعین آماده شده است تا در حرکت خیر زائران شریک شوند.
 

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

ادامه راه را می‌پیماییم 10 دقیقه بعد به مرز باشماق می‌رسیم، خودروهای زوار در پارکینگ مرز قرار می‌گیرند و  کافیست 100 قدم در آب و هوای خنک مرز پیاده روی کنی تا به ورودی موکبهای خادمان اربعین حسینی برسید، شور و هیجان استقبال از زوار را باید در مرز باشماق جستجو کرد اینجا سنی و شیعه زن و مرد، کودک و بزرگسال همه در کنار هم خادم حسین شده‌اند تا نشان دهند که عشق به حسین در این مرز و بوم جاری است.

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

پیرمردی که با روی گشاده زودتر از زائران سلام می‌دهد  آماده واکس زدن کفش زائران شده است تا اینگونه عشق به حسین را به جهانیان نشان دهد.

آن‌طرفتر مردی بلند قد با لباس کردی کتری بدست سینی چای را برای ورود زائران آماده می‌کند.

 

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

   یکی غذا پخت می‌کند و آن یکی ظرف‌ها را آماده و دیگری دست میهمان حسین می‌دهد اینجا خوبی‌ها حد و مرزی ندارد.

   موکب کودکان آنطرفتر خستگی کودکان و نوجوانانی که امسال راهی اربعین حسینی شده‌اند را بدر می‌کند، بازی های کودکانه، نقاشی‌های به یادماندنی و خاطره‌هایی ه در این موکب‌ها برای زائران کوچک حسین برجای می‌ماند خوشحالی را نیز برای موکب داران و خادمان حسین به ارمغان می‌آورد.

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

علیرغم تفرقه افکنی دشمنان که همیشه درتلاشند تا بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند، در مرز باشماق نماز ظهر که می‌شود کسی شیعه و سنی نمی‌شناسد روحانی یا ماموستا که به اقامه نماز می‌ایستند سنی و شیعه پشت سرش صف می‌کشند و عبادت با خداوند را با همدلی و وحدت به جای می‌آورند.

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

آنطرفتر میان موکبها موکب پزشکان دایر شده، پزشکان و پرستارانی که خالصانه پای کارآمده‌اند و آماده ارائه خدمت به زائران هستند تا بدون هیچ مشکلی زائران این مسیر را بدرقه کنند.

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

بانوان خانه های قرآنی مریوان نیز در مرز باشماق با ارائه مشاوره های مذهبی و روانشناسی آمده‌اند تا خدمتی در حد توان خود به زائران ارائه دهند و نمایشگاه کتابی که برای بازدید زائران و استفاده آنها در این مرز برپا شده استقبال زائران را به همراه داشته است.

همدلی شیعه و سنی در مرز باشماق مریوان

اینجا همه عاشق حسین هستند و کسی شیعه و سنی نمی‌شناسد همه در کنار هم همدل و همراه ایستاده‌اند تا ارادت خالصانه خود را به حسین اعلام دارند و این حماسه بزرگ اربعین است که زیباترین تصویر از وحدت مسلمانان را به رخ جهانان می‌کشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار