کد خبر: ۱۱۶۳۸

عوامل جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» تجلیل شدند

عوامل و دست اندرکاران جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» با حضور مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در سنندج تجلیل شدند.
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ پس از برگزاری جشن بزرگ خیابانی امت احمد با همراهی تشکل های مردمی در هفتم مهرماه 1402 و حماسه حضور بی‌نظیر مردم در این مراسم، اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی 19 مهرماه از دست اندرکاران و عوامل این جشن تقدیر کرد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم تجلیل از عوامل و دست‌اندرکاران جشن بزرگ مهمانی امت احمد گفت: حماسه‌ساز جشن بزرگ امت احمد مردم بودند که تدین و دلبستگی خود به حضرت ختمی مرتبت را به صحنه آوردند.

عوامل و دست اندرکاران جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» در سنندج تجلیل شدند

حجت‌الاسلام سیفایی  اظهار کرد: حماسه‌ساز جشن بزرگ امت احمد مردم بودند که تدین و دلبستگی خود به حضرت ختمی مرتبت را به صحنه آوردند.

وی بیان کرد: کسانی که دوست ندارند شادی مردم را ببینند سعی کردند آینه‌های مقعر یا محدبی برای مردم باشند اما اتفاق مهمانی امت احمد آینه وجودی این مردم را صاف کرد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همه ما فرزندان رسول خدا هستیم و امید که زیرنام ایشان قرار بگیریم چرا که نسیم روح افزای پیامبر کدورت‌ها را از بین خواهد برد و لحظه به لحظه خود را باید از خانواده رسول اکرم بدانیم و این درس مهمانی امت احمد است.

حجت‌الاسلام سیفایی تصریح کرد: از عبادات بزرگ این است که امتی کاری کند که کفار ناامید شوند و موجب رضایت پروردگار شوند.

وی بیان کرد: همه ما حالمان خوب شد وقتی‌که زیر نام مقدس پیامبر این اتفاق را جشن گرفتیم و اگر بخواهیم با رسول خدا و از خانواده ولی باشیم دو لازمه نیاز است که رحمان بودن و رحیم بودن حضرت حق بین خانواده رسول خدا باید نشان داده شود.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: بودن با رسول خدا لازمه زندگی ماست و باید در لحظه به لحظه زندگی و در جشن امت سال آینده این مهم را در خود مراقبت کنیم.

وی افزود: کفر به طاغوت، رحیم بودن و مهربان بودن در داخل خانواده رسول خدا را باید مراقبت کنیم تا تحقق اهداف رسول خدا در جامعه ما بیشتر شود.

مردم برای برپایی مواکب جشن امت احمد به جد پای کار آمدند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: دولتمردان چه در مرکز و چه در استان زحمت کشیدند برای رشد و توسعه استان که جای تقدیر دارد.
عوامل و دست اندرکاران جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» در سنندج تجلیل شدند

وی خطاب به دست‌اندرکاران جشن بزرگ مهمانی امت احمد بیان کرد: در آیه‌ای در خصوص حج در قرآن کریم آمده است که «هرکس شعائر الهی را تعظیم کند بیانگر تقوای قلبی اوست» و باید قدر خودتان را بدانید که برای نام نامی پیامبر اسلام همه شما زحمت کشیدید و این معنویت و نورانیت بدنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نباید مغرور و یا منفعل شویم بلکه در راه پیامبر اکرم و ارادت به ایشان هر کاری که می‌توان باید کرد و برای کاری که می‌کنیم نباید مغرور شویم.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: مردم برای برپایی موکب، حضور در مواکب و اجرای برنامه‌ها به جد وارد شدند و پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه اربعین به ما یاد داده که کارهای فاخری انجام دهیم، افزود: انسان باید با تلاش و کوشش در هر حدی چه در محلات و چه در سطح شهر بتواند برای رضای پیامبر و تقوای الهی با اجرای برنامه‌های مردمی و وحدت آفرین گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: از دست‌اندرکاران جشن مهمانی امت احمد تقدیر و فعالیت آنها در برگزاری این جشن بزرگ را ارزشمند خواند.

مهمانی امت احمد رویدادی بزرگ برای نشان دادن اتحاد مردم بود

مهدی رحمتی مدیرعامل خبرگزاری مهر نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: در طول تاریخ اتفاقات بزرگی در زمان میلاد پیامبر رخ داد که باعث توجه همه مردم به این رویدادهای مهم شد و در آن زمان که هیچ رسانه‌ای وجود نداشت این اتفاقات بزرگ روی داد و ماندگار شد.

وی افزود: در زمان حضرت مسیح نیز رویدادهای بزرگی برای حضرت مریم (س) رخ داد که این اتفاقات بزرگ مانند زنجیره ایجاد شد تا موضوعی را برای مردم یادآوری کند.
عوامل و دست اندرکاران جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» در سنندج تجلیل شدند

مدیرعامل خبرگزاری مهر در ادامه به مهمانی بزرگ امت احمد اشاره کرد و بیان داشت: مهمانی بزرگ امت احمد یک اتفاق و رویداد بزرگ بود که با اتحاد و هماهنگی بین مردم انجام و موجب واکنش‌های متفاوتی حتی در سطح بین‌المللی شد.

وی ادامه داد: انتشار اخبار این جشن بزرگ موجب واکنش‌های بسیار زیادی از سوی مخاطبان حتی در سطح بین‌المللی شد و کامنت‌های بسیار مثبتی را از این مهمانی بزرگ دریافت کردیم.

رحمتی تاکید کرد: مهمانی بزرگ امت احمد وحدت بین مسلمین را به خوبی نشان داد و برنامه‌ای که برای آن وقت گذاشته شده بود و برنامه‌ریزی کاملی در راستای اجرای آن صورت گرفته بود به بهترین شکل به منصه ظهور رسید.

حضور گسترده مردم در مهمانی امت احمد موجب ناامیدی دشمنان شد

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز، ضمن گرامیداشت ماه ربیع الاول اظهار داشت: در دو سال گذشته بنای اجرای برنامه‌های فرهنگی زیادی در استان کردستان گذاشته شده که از جمله آن می‌توانیم به برنامه میزبانی از زوار امام حسین (ع) و مهمانی امت احمد اشاره کرد.

وی افزود: مهمانی بزرگ امت احمد باز خورد بسیار خوبی داشت و بدون اغراق می‌توان گفت بازتاب این مراسم کمتر از مهمانی ده کیلومتری غدیر نبود.

وی اضافه کرد: حتی در طول سفر دو روزه‌ای که به اقلیم کردستان داشتم بازخورد این برنامه را در آنجا نیز شنیدم که این مهم نشان از اجرای برنامه‌ای منظم و دقیق دارد که توانسته ظرفیت بالای استان کردستان را در اجرای این برنامه به خوبی نشان دهد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه این حماسه بزرگ را مردم خلق کردند بیان داشت: درست است که مسئولان و خادمین در راستای اجرای این برنامه زحمت کشیدند اما در این مهمانی حضور و اتحاد مردم بسیار مهم بود و همه مسؤلیت با اخلاص برنامه‌ای به یاد ماندنی خلق کردند.
عوامل و دست اندرکاران جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» در سنندج تجلیل شدند
زارعی کوشا به اهمیت بیان ظرفیت‌های استان کردستان اشاره کرد و ابراز داشت: رویکردی از نوروز ۱۴۰۱ آغاز شد تا ظرفیت‌های استان کردستان را بیشتر معرفی کنیم و اجرای برنامه امت احمد با اتحاد و انسجامی که برگزار شد موجب نا امیدی دشمنان شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال این بودند تا خط قرمزی ایجاد کنند و اجتماع بزرگ امت احمد را بر هم بزنند و به نفع خود از آن استفاده کنند اما با بصیرت مردم در راه رسیدن به اهداف خود ناکام ماندن.

استاندار کردستان اضافه کرد: من به این برنامه مهمانی امت احمد بسیار دلخوش هستم چرا که دشمن را نا امید کرد و موجب اتحاد بیشتر بین مسلمین شد.

وی ادامه داد: حتی رئیس جمهور محترم نیز این برنامه را از تلویزیون دنبال کردند و از اجرای بسیار خوب این برنامه تقدیر کردند و یقین داریم لبخند رضایت بر لبان رهبری هم نشسته است.

زارعی کوشا در پایان پیروزی جبهه مقاومت را تبریک عرض کرد و گفت: امیدواریم این نوید نابودی رژیم صهیونیستی هر چه زودتر محقق شود و جشن بزرگ امت احمد را با شکوه بیشتری برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم شرکت کنندگان فریاد «مرگ بر اسرائیل» را به منظور حمایت از فلسطین اعلام کردند.

تجلیل از عوامل و دست‌اندرکاران جشن بزرگ خیابانی «مهمانی امت احمد» در این آئین به پاس قدردانی از زحمات مردمی و پشتیبانی‌های مسئولان در برپایی این جشن باشکوه و وحدت آفرین انجام شد.

عوامل و دست اندرکاران جشن بزرگ «مهمانی امت احمد» در سنندج تجلیل شدند
حضور ۴۰۰ نفر از تشکل‌های مردمی در این مراسم، بیانگر حضور بی‌نظیر میزبانان مردمی «جشن مهمانی امت احمد» بود.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار