کد خبر: ۱۱۸۳۸

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند خلق معنای جدید در تبلیغ است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: مدیرت عرصه فرهنگی نیازمند محتوا بخشی و خلق معنای جدید در ارائه الگوهای ملموس در امر به معروف و نهی از منکر است.
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در جلسه هم اندیشی رابطین شهرستانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در سخنانی گفت: راهبری جریان امر به معروف و نهی از منکر به دست فعالان فرهنگی در این عرصه اتفاق می افتد که محتوا بخشی به این راهبری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی سه اصل اساسی در امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و افزود:  در امور فرهنگی بویژه امر به معروف و نهی از منکر، بحث محتوا، مدیریت اجرا و راهبری جریان فرهنگی سه اصل اساسی در پیشبرد امور و دریافت بازخورد از فعالیت در فرهنگ سازی ارزش های دینی و اسلامی در جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مدیریت عرصه فرهنگی را نیازمند خلق معنای جدید عنوان کرد و افزود: امروزه توجه به ذائقه مردم بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه فعالان فرهنگی قرار گرفته و صرفا توجه به اولویت و ضرروت فرهنگی مد نظر نباشد.

حجت الاسلام جعفرزاده با انتقاد از عدم توجه به تبیین و روشنگری جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مسائل جاری جامعه اذعان کرد: نکته راهبردی در مسئله امر به معروف و نهی از منکر این است که باید تبیین جایگاه دینی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در جامعه کنونی بدرستی انجام نشده است.

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند خلق معنای جدید در تبلیغ است

وی مسئله حجاب و عفاف را ضرورت مهم دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: اکثریت افراد جامعه سوالات مبنی بر وجوب حجاب می پرسند که آیا حجاب دستور دین اسلام است یا قانون جمهوری اسلامی، که در این میان پاسخ به سوالات افراد باید با روشنگری و محتوای مبتنی بر زبان روز جامعه بیان شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در تعریف جامعه آرمانی گفت: در جامعه آرمانی باید همگان علی الخصوص کنشگران فرهنگی، اقامه امر به معروف و نهی از منکر کنند و این امر تنها برعهده ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیست همچنانکه تبلیغ دین تنها بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه آحاد جامعه در هر موقعیتی مسئول ایجاد جامعه آرمانی منطبق با ارزش های دینی هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار